יום רביעי, 29 ביוני 2016

הסכם טורקיה: הטרור נהפך ל"שקט" בהר הבית

כניעה לטרור גוררת כניעה נוספת || המשטרה לא הבעיה

"עשרה ערבים גורמים לממשלה להתקפל". שיחה עם יהודה עציון על הטרור ורפיסות הממשלה בהר הבית

יהודה עציון בהר הבית (אדם פרופ)

↓ מאת: אברהם שפירא/ הקול היהודי


בעקבות התנהלות משטרת ישראל בהר הבית בימים האחרונים והודעת המשטרה לפיה בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן הר הבית יהיה סגור לכניסת יהודים, שוחחנו עם פעיל הר הבית יהודה עציון. 

מי אשם במצב, ואיך קשורה טורקיה לכל הסיפור?

"הכלל הבסיסי הוא ידוע: ככל שצד אחד משדר חולשה, הצד השני ממלא את החלל בחוצפה", פותח עציון את השיחה. "זה היחס בין ממשלות ישראל לבין הערבים בהר הבית ואולי גם מחוצה לו לאורך שנים. זה לא חידוש. מה שמדהים, זאת הקלות בה אפשר להוציא ממדינת ישראל את ההפסדים והוויתורים האלו. דהיינו - עשרה 'שבבניקים' גורמים לממשלת ישראל ולעומד בראשה לסגור את הר הבית ליהודים, במקום שיסגרו את הר הבית למתפרעים". 

מה זה שקט? שוטרים בורחים ויהודים מחוץ להר 

"זה דבר שפשוט קשה להבין אותו, אני עשרות שנים בהר הבית ואני נדהם כל פעם מחדש. במקרה הספציפי הזה אני אגלה לכם קצת יותר במה מדובר כאן" אומר עציון, וממשיך: "הערבים כבשו הישג לפני 12, 10 שנים שנקרא 'עשרת הימים האחרונים של הרמדאן'. יש בהם איזה מושג מוסלמי שאני לא זוכר אותו, ובימים האלו הם לא רוצים לראות יהודים בהר הבית. זה לא שיש להם תפילות מרובות או משהו אלא פשוט לא רוצים להריח את "הקופים והחזירים האלו שמטמאים את אדמת אל אקצא הקדושה"".

"איך עושים את זה? מאוד פשוט. מתחילים להתפרע, לזרוק אבנים, לירות זיקוקים בכינון ישיר לעבר שוטרים, ועל ידי כך משיגים את המטרה. ממול עומדת ממשלת ישראל שלא תגיד להם לעולם 'אתם משתוללים בתוך הבית שלנו', אלא מה אומר ראש הממשלה? 'אני רוצה שקט בכל מחיר'. מה הכוונה? שכשיורים על שוטרים זיקוקים הם בורחים ושהיהודים נשארים בצד של הכותל. ככה זה עובד".

"הדלפה: במקרה הזה המשטרה בסדר"

"עוד הדלפה. במקרה הספציפי הזה המשטרה בסדר למרות ההודעות שיוצאות מהדוברים שלה על סגירת הר הבית. אף על פי כן, אני אומר לכם שמשטרת ישראל מתוסכלת בצורה מאוד חמורה ואני אומר את זה לזכותה. הם אומרים לראש הממשלה 'אנחנו יכולים להתמודד עם זה - נבודד את המתפרעים, נכלא מי שצריך ונעצור את זה' וזוהי עמדתו גם של השר ארדן. הוא גם בצד של המשטרה, אבל ביבי אומר להעיף את היהודים ולעשות "שקט" כי התקופה מאוד רגישה. מה עכשיו רגיש? טורקיה. שלא תתקלקל האווירה עם ארדואן שהצהיר עכשיו שטורקיה תגן על אל אקצא. מסתבר שלכניעה לטרור אין גבולות. אם זה לוחמינו חיילי השייטת שפעלו במרמרה והם פשעו והמדינה צריכה לשלם פיצוי ואם צריך לזרוק את היהודים מההר. העיקר שיהיה שקט".

עציון אומר בנוסף כי התרפסות המשטרה בהר הבית משפיעה על המצב הביטחוני ברחבי הארץ. "הכול קשור בכול. זה כלל בסיסי. לא צריך להאריך הרבה, לי זה מאוד ברור שהר הבית הוא נקודת מוקד או צומת ומה שקורה שם בקטן יקרה במקומות אחרים בגדול. הם רואים שזה עובד עם עשרה חבר'ה בהר הבית זה יעבוד גם במקומות אחרים. זה הצלחה די מובטחת בעוד מולם עומד ראש הממשלה הנוכחי".

"הדגש: להיות משמעותיים במשיכת החבל"

"הדגש מבחינתי הוא הפתגם 'הכול חוזר עליך' שאומרים הילדים. דהיינו - ככל שאנחנו היהודים הנאמנים נפעל ולא נשלים ונעשה מאבק ממשי ונקיים את חובתנו בהר הבית המצב ישתנה לטובה. המעבר החשוב הוא מזכויות לחובות. המינימום זה לעלות להר הבית ולהגדיר אותו כמקום קודשו של עם ישראל וככל שנעשה את זה יותר ונהיה משמעותיים יותר במשיכת החבל, ביבי לא יוכל לעמוד בזה כי הוא יידע שמצד שני יש תגובות נוקשות. כנראה שהוא לא מספיק מרגיש את זה וזה כבר בעיה שלנו, ובהחלט בעיה שלנו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה