יום שישי, 20 במאי 2016

יהודה גליק: מהר הבית - למליאת הכנסת

איש הר הבית בכנסת ישראל || ברכות ליהודה גליק

עם התפטרות יעלון יכנס איש הר הבית ר' יהודה גליק לכנסת  אמור מעתה איש הר הבית חבר הכנסת יהודה גליק  יהודה מתפלל לה' שיתן לו עצה טוב, לקדש שם שמים   פעילי המקדש מברכים את גליק מקרב לב

↓ נציגות הר הבית בבית המחוקקים

איש הר הבית יהודה גליק, מספר 33 ברשימת הליכוד, צפוי להיכנס לכנסת במקומו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שהודיעו הבוקר על התפטרותו.

בתגובה ראשונה אמר גליק, ''אני מתפלל לה' שיתן לי עצה טוב וילווה אותי בשליחות למען עם ישראל, לקדש שם שמים ולהוסיף שלום ואור בעולם ולפעול לאחדות עם ישראל". 

יהודה גליק נודע בציבור בשל מאבקו בהגבלת כניסת יהודים להר הבית: הוא נאבק על זכות התפילה, על הרחבת זכות הכניסה ועל הגדלת מספר המבקרים בהר.

בחשוון תשע"ה נורה גליק על ידי מחבל ערבי ונפצע באופן אנוש. הוא אושפז תקופה ממושכה בבית החולים שערי צדק עד שהחלים לחלוטין.

↓ מארה"ב עד עתניאל, מהתפטרות ממשרה ממשלתית בכירה בגלל הגירוש עד הר הבית

יהודה גליק עם ח"כ שולי מועלם בהר הבית
יהודה גליק נולד בארצות הברית, בנו של הרופא פרופ' שמעון גליק. כשהיה בן שמונה עלה לישראל עם משפחתו וגדל בבאר שבע, שם שימש אביו כמנהל מחלקה פנימית בבית החולים סורוקה והיה ממייסדי הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.


שירת בצה"ל, תחילה בחיל השריון לאחר מכן בחיל המודיעין. השלים קורס חובשים קרביים ושירת במילואים כחובש קרבי וכאיש הגמ"ר.

בעל תואר ראשון בהוראת תנ"ך ותורה שבעל פה, תואר שני בתולדות עם ישראל, ותעודת מורה דרך מטעם משרד התיירות. בוגר ישיבות טלז סטון, מקור חיים, הר עציון ועתניאל.

עבד תחילה בהוראה ונשלח מספר פעמים כשליח למדינות ברית המועצות לשעבר. לאחר מכן מונה לתפקידים בכירים במשרד הקליטה - דוברו של השר יולי אדלשטיין, מנהל אגף ההסברה, מנהל היחידה לזהות יהודית ומנהל אזור אשקלון. בשנת 2005, לאחר עשר שנות פעילות במשרד, התפטר מתפקידו בעקבות תוכנית הגרוש מגוש קטיף והיה לאישיות הבכירה ביותר שהתפטרה עקב כך.‏

שימש 5 שנים כמנכ"ל "מכון המקדש". שימש כר"מ בישיבת עתניאל - אחראי על פרויקט תלמידי חו"ל. משמש כמרצה בנושא ירושלים, הר הבית והמקדש.

נשוי ליפי (אחותם של הרב שמואל טל ונחום לנגנטל), אב ל-8 ילדים (מתוכם שניים באומנה), מתגורר בעתניאל.

גליק עומד בראש ארגון "הקרן למורשת הר הבית" ומיזם הליב"ה (המיזם לחופש יהודי בהר הבית),‏ שהוקמו על ידו ועוסקים בעידוד עליית יהודים להר הבית, ובמאבקים כנגד הגבלת כניסתם של יהודים להר ולמען זכותם להתפלל בו. במסגרת פעולותיו הוא משמש כמדריך קבוצות יהודים העולות להר. על רקע פעילותו בהר הבית הסיתו מוסלמים בדפי פייסבוק לפגוע בו.

ב-ו' בחשוון תשע"ה נורה גליק על ידי מחבל, כשיצא מהכנס השנתי של פעילי הר הבית במרכז מורשת בגין בירושלים, והובהל לבית החולים במצב קשה מאוד.‏ המתנקש

בשנת תשע"ה זכה גליק בפרס מוסקוביץ' לציונות כהוקרה על פעילות למען שיבת עם ישראל להר הבית.

בשבוע הבא צפוי גליק להצהיר אמונים ולשמש כחבר כנסת מטעם הליכוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה