יום חמישי, 12 במאי 2016

יום העצמאות בהר הבית- קבוצה גדולה מקרית ארבע

68 שנים להקמת מדינת ישראל || 49 שנים להפקרת הר הבית

יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל בהר הבית  יותר ממאה יהודים עלו להר הבית בשעות הבוקר  בין העולים, קבוצת גדולה של תושבי קרית ארבע חברון  הרב שמעון בן ציון מקרית ארבע עוכב בהר הבית בגלל תלונה של מחבל וואקף  תושבי קרית ארבע התפללו לפני העליה להר הבית ליד חורבות בית הכנסת חזון דוד  מה הקשר בין חברון והר המוריה?

↓ חוגגים עצמאות, מתפללים ליותר

תפילה ליד חורבות בית הכנסת חזון דוד, לפני העליה להר הבית
עשרות תושבים מקרית ארבע עלו להר הבית הבוקר - יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל. כפי שיפורט בהמשך, לתושבי קרית ארבע יש קשר מיוחד להר הבית. מו"ר הרב דוב ליאור השפיע רבות על התושבים, בדבריו החמים והנלהבים בזכות עליה להר הבית ושמירת הריבונות היהודית במקום.


חורבות בית הכנסת חזון דוד בקרית ארבע חברון
ראשון העולים הבוקר היה הרב שמעון בן ציון שליט"א, אשר עלה בראש קבוצה מתלמידיו עם כמה מתושבי חברון. הרב עוכב בהר הבית לכמה דקות בגלל תלונה של איש וואקף על שמלמל תפילה בשפתיו לשוכן במקום.

כך מספר הרב שמעון בן ציון: "אנשי הוואקף הקיפו אותנו, אחד מהם ראה אותי שאני מרוכז, והחליט שאני מתפלל. הוא פנה לקצין המשטרה במקום והצביע לו עלי, ואמר הנה יהודי מעז להתפלל ביום העצמאות. מיד הורה הקצין לגרש אותי מהר הבית. ניסיתי לדבר, אך הקצין לא רצה לשמוע אותי אפילו לא חצי מילה.

ניידת משטרה בתפילה ליד חורבות בית הכנסת חזון דוד, לפני העליה להר הבית
"הוא הורה לשוטר ערבי והלה הוציא אותי מההר יחד עם איש הוואקף הרשע. עם אמירה שלא יאפשרו לי לעלות להר בלי שימוע ובירור כו'. חבל שזה מה שקורה ביום העצמאות,זה חלק מייסורי ארץ ישראל. אני מאמין שלא ירחק היום ויהודים יוכלו לעלות חופשי להר הבית, ולהתפלל, ואף נזכה לבנין בית המקדש"

מקרית ארבע חברון להר הבית. הרב אזולאי מצביע על מקום המקדש
בשעה 7:30 התאספה קבוצה גדולה של תושבים כדי להתפלל תפילת חג ליד חורבות בי הכנסת חזון דוד, הנמצא על אם הדרך בין קרית ארבע, גבעת האבות למערת המכפלה. בית הכנסת, אשר נבנה כארבעים פעמים, הוחרב על ידי ממשלת נתניהו והמקום הוכרז שטח צבאי סגור. ניידת משטרה מוצבת במקום בשעות התפילה, כדי לוודא שהצו נאכף ואף יהודי לא מעז להתפלל במקום בית הכנסת.

אין כמו תפילה בחזון דוד כדי להבליט את המציאות המורכבת של דור הגאולה וכדי להכין את נפש העולים למתרחש בהר הבית.

מקרית ארבע חברון להר הבית
לאחר התפילה עלו המתפללים בכמה כלי רכב לירושלים ויחד עלו להר הבית. הקבוצה התארגנה באופן ספונטני תוך יום אחד. את הקבוצה הדריך בהר הבית הרב ראובן אזולאי, הלומד בכולל בית הבחירה בכרמי צור.

חברי הקבוצה סיפרו שבאו להר הבית כדי לשלב בשמחה על קיבוץ הגלויות, הצלתנו מיד אויבינו והקמת מדינתנו, גם חשבון נפש וקבלה לעתיד בכל הקשור להזנחת הר הבית והפקרת בית חיינו לזרים.

הרב אזולאי שילב ברוב טעם, את סיפור המקדש, זיהוי גבולות העזרה בהר הבית ותרת הבית, תוך הודאה לה' על ניסיו וחסדיו עמנו ותפילה מעומק הלב לבניינו הקרוב של בית המקדש.

חוץ מתושבי קרית ארבע עלו להר הבית בבוקרו של יום העצמאות יותר ממאה יהודים. המשטרה איפשרה כניסה של קבוצות בנות 25 יהודים ויותר. הר הבית היה שקט יחסית ולא נראו בו הרבה ערבים. מלבד עיכובו של הרב שמעון בן ציון לא נרשמו אירועים חריגים.

העולים התפללו שבימי העצמאות הבאים נוכל לציין את עצמאותנו לקיים את כל התורה - גם את המצוות הקשורות בבית המקדש. העולים הזכירו את עולי בית שני, אשר הקימו את בית המקדש הרבה לפני שזכו בעצמאות והתפללו שנזכה להקים את בית המקדש מתוך עצמאות.

הקשר בין חברון להר המוריה

הקשר בין חברון להר המוריה הוא קשר עתיק ועמוק. אדם הראשון נברא מעפר ממקום המזבח בהר המוריה והושם ליד עץ החיים (מצאו את הקשר: עץ חיים היא למחזיקים בה, ארון העדות בו מונחים הלוחות וספר התורה שכתב משה רבנו). לאחר שחטא גורש האדם שוב אל מקום המזבח בהר המוריה (אל האדמה אשר לוקח משם).

לאחר שמתו, נקברו אדם וחוה אשתו במערת המכפלה בחברון, במקום המזוהה עם פתח גן עדן. אברהם אבינו, שעקד את יצחק בנו בהר המוריה, גילה את המקום, קבר במערת המכפלה את שרה אשתו וביקש גם הוא להקבר שם. כך גם יצחק ורבקה וכך יעקב ולאה.

דוד המלך מלך שבע שנים בחברון לפני שמלך בירושלים, קנה את גורן ארונה היבוסי בהר המוריה והכין שם את התשתית לבניית בית המקדש על ידי שלמה בנו.

עבודת בית המקדש נפתחה מדי יום לאחר השאלה של איש הר הבית: "האיר פני המזרח עד שבחברון?" וכל כך למה? כדי להזכיר את זכות האבות - ישני חברון.

לא פלא שהראשון מבין גדולי הדור שעלה להר הבית ומשך אלפים אחריו היה מו"ר הרב דוב ליאור שליט"א בעת כהונתו כרבה של קרית ארבע - חברון. לא פלא שמאות מבין תושבי קרית ארבע חברון עולים להר הבית ועשרות מתוכם עושים זאת בקביעות.


הרב שמעון בן ציון שליט"א ממתין לעליה להר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה