יום שלישי, 24 במאי 2016

מאיר חביב – חבר פרלמנט צרפתי

אין לערער על יהדותו של הר הבית || מאיר חביב

"גם בצרפת קיימים מסגדים, ולמרות שזהו מקום ששייך לצרפת איש לא מבקש להחריב את המסגדים, אבל מצד איש גם איננו מערער על היות המקום הזה צרפתי. באותה מידה אין לערער על יהדותו של הר הבית"

↓ ארנון סגל מראיין את מאיר חביב - חבר פרלמנט צרפתי

"ההצבעה של צרפת באונסק"ו בעד ההכרה בהר הבית ובכותל כמקומות קדושים למוסלמים – חמורה מאוד. הצבענו כך יחד עם המדינות הכי אפלות, אותן מדינות שהורגות נוצרים והורסות כנסיות. זה חמור מאוד שצרפת משקרת בעובדות היסטוריות פשוטות כל כך. הרי קדושת הר הבית ליהודים נזכרת גם בברית החדשה. צרפת לא יכולה לצפות להיות שופטת ובוררת במזרח התיכון כפי שהיא רוצה, אחרי שנקטה עמדה כה חד צדדית בסכסוך הקיים בו. 

"אנגליה, איטליה, גרמניה ואפילו יוון לא הצביעו בעד ההחלטה הזו של אונסק"ו – אז למה דווקא צרפת היתה צריכה להצביע בעדה? זו לא הפעם הראשונה שצרפת נוהגת כך. אמרתי בפרלמנט לראש הממשלה הצרפתי מנואל ואלס, שאני מופתע ומוטרד משיתוף הפעולה של מולדת זכויות האדם עם נסיון לשכתב את ההיסטוריה בצורה אלימה, נסיון שכל מטרתו לרוקן את העם היהודי מהמורשת ההיסטורית ורוחנית שלו. גם בתקופות הקשות ביותר, ולצערנו הן היו רבות – ממסעות הצלב, דרך האינקוויזיציה, הפוגרומים והשואה, ירושלים עמדה תמיד במוקד התפילות של העם היהודי".

מה גרם לצרפת להצביע באונסק"ו כפי שהצביעה? 

"לצערי, חלק מהשמאל הצרפתי פרו-פלסטיני מאוד, ופשוט עיוור למציאות. קיימת אובססיה נגד ישראל ונגד הציונות, ונטיה להאשים את ישראל בכל מה שקורה בעולם". 

מהו הר הבית עבורך? 

"המקום הכי קדוש לעם היהודי. בשאילתה שלי לראש ממשלת צרפת בפרלמנט אמרתי שזה 4,000 שנה, מאז לקח אברהם אבינו את יצחק להר המוריה, המקום הזה קדוש לנו. ירושלים נזכרת בתנ"ך 663 פעמים, ואף לא פעם אחת בקוראן". 

מצד שני, צרפת יכולה לומר שמדינת ישראל עצמה מסרה את מפתחות הר הבית לוואקף. ראש הממשלה נתניהו לא פקד מעולם את הר הבית, אז מה לנו לבוא בטענות לצרפתים? 

"על הר הבית קיים מסגד – זו עובדה. זה מה שקרוי 'סטטוס קוו'. אנחנו מכבדים את קדושת המקום למוסלמים. גם בצרפת קיימים מסגדים, ולמרות שזהו מקום ששייך לצרפת איש לא מבקש להחריב את המסגדים, אבל מצד איש גם איננו מערער על היות המקום הזה צרפתי. באותה מידה אין לערער על יהדותו של הר הבית". 

יהודים נעצרים כיום בהר הבית בשל העובדה שהתפללו בו. אין מקום בעולם שבו יהודים נעצרים בגלל תפילה. כלומר, מדינת ישראל עצמה מתנכרת למקום הזה. 

"אתה עושה פלפולים שהצרפתים עצמם אינם מכירים. ממשלת צרפת לא משתמשת בטיעונים מהסוג הזה. ראש הממשלה הצרפתי מנואל ואלס התנצל על ההצבעה של צרפת, וזה חשוב. בעקבות השאילתה שלי הוא אמר שצרפת עשתה טעות בהצבעה באונסק"ו, והיא לא תעשה זאת שוב. לגופו של עניין, בהר הבית קיים סטטוס קוו בשלב הזה, ואם נקבע בו שיהודים אינם מתפללים בהר, צריך לשמור עליו כדי לא להבעיר את השטח. 

"הסטטוס קוו הוא צעד חכם מבחינה ביטחונית, אבל ההצהרה של אונסק"ו הפוכה מהסטטוס קוו. הרי מה קובע הסטטוס קוו? שירושלים היא יהודית ושהכותל הוא מקום קדוש ליהודים, אבל באונסק"ו רוצים לאסלם את ירושלים. זו מטרת הפלסטינים וחלק מהמוסלמים, וזה לא יקרה. נכון, יש לאפשר למוסלמים לבוא ולהתפלל בהר, אבל ירושלים היא עיר יהודית". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה