יום שלישי, 26 באפריל 2016

דעה: תסמונת שטוקהולם בכניסה להר הבית

מצד אחד המשטרה רודפת יהודים || 10 יהודים הרחיקה היום המשטרה מהר הבית בעוון חשד לתפילה, 2 נוספים נעצרו | מצד שני עמלים פעילים בתנועות הר הבית להקל על המשטרה את מלאכת הסלקציה בכניסה להר הבית


מציאות בלתי מובנת מתרחשת בימים האחרונים בכניסה להר הבית, פעילים 'מתנדבים' להקל על המשטרה את הסלקציה בכניסה להר הבית, עמלים במסירות להקל על השוטר מוטי להתמודד עם השפלת זרם היהודים המבקשים לעלות ולהתפלל בהר הבית שרק הולך וגובר.

↓ משטרת הר הבית בישלה דייסה..

כידוע משטרת הר הבית פיתחה נוהל כניסה מיוחד להר הבית, שיטת כניסה אכזרית ומשוועת, המצריכה ת.ז. ובדיקות מישוש הגוף, טיהור מכל סממן יהודי, הרחקות וכו'.

מידי בוקר צצים הוראות אי כניסה תמוהות נוספות, מה שאף מקשה על המשטרה לאפשר להמוני היהודים המבקשים להיכנס להר הבית, לממש את זכותם ומשאת נפשם. שכן הזמן אוזל והמעבר בעמדת הבידוק ההזוי בכניסה להר צר מלהכיל.

בחגים האחרונים לא קרה ששיטת המעבר והבידוק בכניסה להר לא קרס מחמת העומס, מידי חג המשטרה הייתה דורשת וחוקרת אחר פטרון קסם מן הסוג של חכמי חלם, אך לבסוף הכל קרס.

מן הדין היה שהמשטרה תאכל את הדייסה שבישלה, ותאלץ להסיק מסקנות מפוקחים יותר. אך בשנה זו קמו כמה מחברי תנועות הר הבית בעצה גאונית לאמר 'אנחנו נאכל את הדייסה'.

כמו בתסמונת שטוקהולם בה הנחטף מפתח תסמונת של הבנה עם הצד החוטף, מתאם עמדות ומסייע ככל הנדרש לחוטפים, כך כאן בכניסה להר הבית קמו אותם החברים בתנועות הר הבית ובאופן תמוה מפעילים 'בהתנדבות' מערך סיוע והקלה לשיטת הסלקציה האכזרית בכניסה להר.

עד שכבר נדמה היה ששיטה אכזרית זו גוססת והולכת להעלם מהנוף, באו אותם חכמים ונפחו רוח חיים חדש בדמות טיעונים שטוקהולמים ידועים של 'הקלה לעולים להר'.

דייסת חמץ - (למצולם יש קשר ישיר לכתבה)

↓ מטשטשים את העוול המשווע שמתבצע על ידי משטרת ישראל

עוול נוסף גורמים אותם הפעילים 'המתנדבים' לכלל העולים להר, בכך שמכשירים המה את שרץ האכזריות הסלקטיבית שמתבצע יום יום שעה שעה על הר הבית.

במקום להבין שהמשטרה היא הבעיה והמכשול. במקום לצאת בפומבי נגד ההתנהגות אכזרית, הם מסכימים עמה במעטפת של 'תיאום עמדות'. שאינו אלא ניסיון פסול ליצור טשטוש ובלבול בקרב העולים המסכנים. שסובלים מנחת זרועם של גורמי הבידחון השמאלנים.

על כל עולה להר למחות נגד אותם מתנדבים העומדים בשער, להסביר להם בנועם כי לא הקלה זמנית אנחנו מבקשים, כי אם יציאה לגמרי לחופש, לא להסדר תיאומי שכזה אנו מייחלים. ולא ל'טובות' שכאלו אנו זקוקים. כי אם לחופש כניסה ליהודים להר.

בוז עמוק אנו רוחשים למשטרת הר הבית בכלל, ולקציניה בפרט, סבל רב לנו מהם, מעצרים, מכות, רדיפות, הגבלות, הרחקות, והשפלות. ידענו מהם מזה ימים ושנים, לא עוד הגשת הלחי השנייה מצדנו, כי אם דרישת שינוי אמתית והפסקת הרדיפות מצידם.


תגובה 1:

  1. אין כל צורך לבחור במינוחים השאולים ממצבים היסטוריים אחרים. הנטיה להחריף ולהקצין בשפה כנראה נובעת מתסכול, ומהאי-צדק שנגרם, אבל גם נוכח העוולות, חבל שנגרמים לתיאורים שפוגעים ביהודי אחר לא בגלל דבר אישי שלו אלא מה שהשלטון כופה עליו לעשות. "סלקציה", למשל, לא רק שהיא מילה לועזית אבל היא מסמלת מעשה מאוד מסוים בתודעה היהודית ואין מקומה בדיבורנו.

    השבמחק