יום שני, 22 בפברואר 2016

לאט, לאט ההיסטוריה חוזרת

מנהג שמחת חתנים במקדש חוזר ומשתכלל || מזל טוב

החתן נחשון עמית בהר הבית
"ראה שלמה שמידת גמילות חסדים גדולה לפני הקדוש ברוך הוא וכשבנה בית המקדש בנה שני שערים - אחד לחתנים ואחד לאבלים ולמנודים והיו ישראל הולכים בשבתות ויושבין בין שני שערים הללו והנכנס בשער חתנים היו יודעין שהוא חתן והיו אומרים לו השוכן בבית הזה ישמחך בבנים ובבנות..." פרקי דרבי אליעזר י"ז 

↓ מחזירים את השמחה להר הבית

הכלה מעלה עמית (מנטינבנד) בהר הבית
מתנדבי ארגון "ייראה" החליטו למסד את קבלת הפנים לחתנים ולכלות שעולים להר הבית. כאשר הארגון יודע מראש על חתן או כלה שמתכוונים לעלות להר הבית, מוזעקים המתנדבים, אשר ממתינים עם שלטים ובלונים בכניסה להר הבית, משמחים את החתן או הכלה ועולים איתם לחצרות בית ה'.

בזמן החורבן יהודים הזכירו את בנין בית המקדש כדי לפגום בשמחה, שהרי איך אפשר לשמוח כשבית ה' חרב? שהרי נשבענו: אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי, תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי, אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי.

אולם בדורות האחרונים, כאשר אנו רואים "בשוב ה' את שיבת ציון", החלה שמחה מדודה להתערב עם האבל על החורבן. ואמנם כבר היום, למרות שבית המקדש עדין חרב, ניתן לשמוע "בְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִַם... קוֹל שָׂשׂוֹן וְקוֹל שִׂמְחָה, קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה, קוֹל אֹמְרִים הוֹדוּ אֶת-ה' צְבָאוֹת כִּי-טוֹב ה' כִּי-לְעוֹלָם חַסְדּוֹ..." וכבר ניתן לדמיין אותנו מקיימים את המשך הפסוק ו"מְבִאִים תּוֹדָה בֵּית ה', כִּי-אָשִׁיב אֶת-שְׁבוּת-הָאָרֶץ כְּבָרִאשֹׁנָה, אָמַר ה'"


↓ נחשון ומעלה עמית - שמחה כפולה

ביום חמישי קיבלו מתנדבי ייראה בהתרגשות את פני הכלה מעלה מנטינבנד שעלתה להר הבית לרגל חתונתה שחל אתמול. אתמול קיבלו המתנדבים את החתן נחשון עמית, מפעילי המקדש הבולטים, שעלה להר הבית שעות ספורות לפני חתונתו.
בשני המקרים המתנדבים כיסו את השער ליהודים בבלונים ושלטי ברכות וגרמו לאוירה חגיגיות והתרגשות גדולה של חיבור בנין ביתם הפרטי לבית הלאומי. מתנדבי ייראה מאמינים שהחזרת שמחת חתנים וכלות להר הבית תקרב את עם ישראל למקום ותזרז את החזרת השמחה השלמה בבניין המקדש בקרוב.

בהזמנה ששלחו בני הזוג עמית לקראת חתונתם נכתב, כי "החתונה תתקיים בחצר בית המקדש השלישי, בקרבן תודה להשם יתברך והיה וח"ו לא יסתייע בידינו לבנות את בית המקדש השלישי עד אז" 

בני הזוג לא ויתרו על חלומם לערוך את החתונה בחצרות המקדש וערכו אתמול קבלת פנים מול חצרות בית ה' החרב. החתונה עצמה נערכה בשמחה גדולה באולם שמחות ירושלמי. תחת החופה שם החתן על ראשו אפר מקלה מעורב בעפר מהר הבית לקיים את הפסוק: "לָשׂוּם לַאֲבֵלֵי צִיּוֹן לָתֵת לָהֶם פְּאֵר תַּחַת אֵפֶר".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה