יום ראשון, 7 בפברואר 2016

הקלה לעולים להר הבית - ניתן להקדים בחצי שעה

מגיעים לשער המוגרבים מ-7:00 || עולים להר הבית ב-7:30 בדיוק

הר הבית: פנייתו של ד"ר עודד גז לשר לביטחון פנים
החל מהיום, משטרת ישראל מקדימה את תחילת בידוק העולים להר הבית לשעה 7:00 בבוקר  ההקלה מצטרפת לתקשורת חיובית שנוצרת בין העולים לבין המשטרה  הדבר בא לידי ביטוי בהתנהלות המשטרה במקום  האירוע הבולט היה ביום רביעי שעבר בעליית תלמידי ישיבת סוסיא  לקישורים לכתבות:  ישיבת סוסיא: הפרו את תרדמת החורף בהר הבית >>  שבוע תוסס בהר הבית: סקירה, תובנות ותמונות >>  

↓ צעד נוסף להקלה על העולים היהודים להר הבית

תשובת המשטרה לד"ר עודד גז בענין שעות פתיחת הר הבית ליהודים
החל מהיום פותחת המשטרה את הכניסה לעמדת הבידוק בכניסה להר הבית חצי שעה לפני פתיחת שערי ההר ליהודים. הדבר נועד כדי לאפשר כניסת יהודים להר הבית מיד עם פתיחתו.

עד היום החלו הליכי הבידוק מיד עם פתיחת שערי ההר ליהודים - בשעה 7:30, דבר שגרם לכך שלא מוצו כל שעות פתיחת ההר, המועטות גם כך. יהודים שיעברו את הבידוק ימתינו בסככה הסמוכה לעמדת הבידוק עד פתיחת ההר ב-7:30.

הדבר נודע לפעילי הר הבית מגורמי המשטרה במקום, אשר ביקשו מהם ליידע את הציבור בשינוי המבורך.

להחלטה קדמה פנייה של אחד מעולי הר הבית - ד"ר עודד גז, שהעלה את ההצעה בפני השר לביטחון פנים. במכתב שקיבל הפונה מהיועץ המשפטי של מחוז ירושלים, נמסר לו שהצעתו תיבדק על ידי "הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל".

להודעה זו קדם פירוט של הרצון של המשטרה לשפר את השירות לעולים להר הבית, בין היתר באמצעות תיאום מוקדם של עליות להר של קבוצות יהודים.

במטה ארגוני המקדש מציינים בסיפוק את השיפור ביחס המשטרתי. בין נציגי העולים לבין המשטרה מוסכם שאת המאבק על המדיניות המפלה יש לנהל מול הגורמים הפוליטיים והמשפטיים ולא עם המשטרה, הנאלצת למלא את הוראותיהם.

הנציגים מציינים שמול המשטרה, ניתן לעבוד בשיתוף פעולה, כדי לייעל בצורה המיטבית את מעט הזכויות הניתנות כיום ליהודים בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה