יום שלישי, 17 בנובמבר 2015

נעצר בהר הבית כי ביקש להזכיר את חברו נתנאל הי"ד

איפה הלב היהודי? || נעצר כי ביקש להזכיר בהר הבית חבר שנרצח

ביום שישי חברו נרצח • היום הוא נעצר, כי ביקש להזכירו בהר הבית • הוא וחבריו האמינו בתמימותם שהשוטרים בהר הבית יגלו קצת רגש ביחס לנרצחים  הם טעו בגדול

↓ אסור להזכירם גם אחרי מותם...



ביום שישי האחרון היה אמור נתנאל ליטמן הי"ד לעשות משמרת במד"א כמתנדב. הוא לא יכול היה להשלים את משמרתו, כי היה עליו לנסוע למיתר לשבת חתן לקראת חתונת אחותו. נתנאל הי"ד פנה לחברו מלאכי לרנר יבדל"א מקרית ארבע בבקשה להחליפו במשמרתו במד"א. זה היה הקשר האחרון של מלאכי עם נתנאל.


ביום שישי אחה"צ שמע מלאכי על הרצחו של חברו הטוב ביחד עם אביו יעקב ליטמן הי"ד.

מלאכי בן ה-17 וחבריו בני גילו ליוו את חברם האהוב למנוחות בדמעות ובנפש סוערת. בחורים בני 17-18 לא אמורים ללוות חבר שנרצח. שלטון יהודי אמור לטפל בנחישות באויב האכזר שטובח בגברים, נשים וטף בארצם.

לאחר שניחמו את המשפחה והתאוששו קמעה מהמכה הכואבת, החליטו כמה חברים לעשות את המעט למען החבר ולמען אביו - להזכיר את נשמתם לפני ה' במקום בו נברא האדם - עפר מן האדמה. הם האמינו שמלבד התועלת שתהיה מכך לנשמת ההרוגים על קידוש ה', יביא הדבר מעט סיפוק למשפחה האבלה.

הם לא התכוונו ליצור מהומה, לכן הם ניצלו הזדמנות שאף מוסלמי לא היה בסביבה. ברוב תמימותם הם האמינו ששוטרי משטרת ישראל יגלו מעט רגש והזדהות ולא יפריעו להם להזכיר את נשמות הנרצחים בהר הבית. 

הם טעו בגדול!

הם גילו שהנחישות השלטונית שהיתה אמורה להיות מופנית כנגד הרוצחים, מופנית כנגד חברי הנרצחים.

מלאכי וחבר נוסף עלו כחלק מקבוצה של 9 יהודים שעלו הבוקר (יום ג') בסביבות השעה 08:00 להר הבית. במהלך הסיור ניסה מלאכי להזכיר את נשמותיהם של חברו מקרית ארבע נתנאל ליטמן הי"ד ושל אביו יעקב ליטמן הי"ד שהיה בעבר הרב של מלאכי, שנרצחו בפיגוע הנורא בערב שבת, ליד עתניאל. רצח שזיעזע את כל עם ישראל.

קצין הר הבית, ניצן דואניאס, החליט בקור רוח ובחוסר התחשבות נורא למנוע זאת ממנו ובעת שמלאכי החל לומר את האזכרה לזכר הקדושים ועמד לציין את שמו של נתנאל הי"ד - הוציא אותו דואניאס משטח הר הבית ועיכב אותו בתחנת המשטרה. יש לציין כי שבעת האזכרה, כך ניתן לראות גם בסרטון הוידאו, אנשי הווקף והמוסלמים מסביב כלל לא שמו לב או התקוממו על כך.

בתחנת המשטרה עוכב מלאכי ולבסוף עודכן שלא יוכל לעלות להר הבית בתקופה הקרובה, עד שיעבור "שימוע".

שימוע במדינת ישראל - על כך שלא הורשה לציין את זכר חברו ורבו שנרצחו, בהר הבית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה