יום שלישי, 17 בנובמבר 2015

אריאל לנתניהו: עצור מיד הצבת המצלמות בהר הבית

אל תתן דריסת רגל לריבונות זרה בירושלים || פניה לנתניהו

השר אורי אריאל פנה בימים האחרונים בדרישה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעצור לאלתר את פרוייקט הירדנים להציב מצלמות בהר הבית. עד שיוחלט על התקנת מצלמות בכל פינות ההר, לרבות במסגדים, והבטחת שיוויון צפייה והפעלה מלאה לישראל.

↓ השר אריאל תובע ומזהיר

במסמך נוקב שכתב השר אריאל, והגיע לידי מטה ארגוני המקדש, השר מזהיר את ראש הממשלה מפני מה שהוא מכנה "הידרדרות נוספת במדרון הריבונות בהר הבית".

השר אריאל מזכיר במכתבו את איגרתו לראש הממשלה ערב נסיעתו להיפגש עם קרי בברלין , בו הזהיר אריאל כי מפלגת תקומה לא תוכל להיות שותפה בממשלה שמסגירה חלקי ריבונות מהר הבית.

"אי התקנת מצלמות בתוך מסגד אל אקצה, פירושו חיסיון (שלא לומר חסינות) לאוגרי האבנים ומשליכיהן מתוך המסגד. ליורי החזיזים, ולכל המסיתים" כתב השר אריאל בפנייתו אל ראש הממשלה.

הפנייה של השר אריאל באה בעקבות הצהרותיו של עבדאללה מלך ירדן כי "המצלמות תובאנה מירדן", "לא יותקנו מצלמות בתוך המסגדים", "יוקם חדר בקרה בתוך הר הבית בהפעלת הוואקף, ומשם ישודר החומר היישר אל לשכת המלך" שהודיע כי יפקח עליהן אישית, והחומר לא ישודר לישראל, אלא במה שירדן תחליט לאפשר צפייה פתוחה לכל העולם.

לדברי אריאל "דבריו של עבדאללה מלך ירדן למשלחת אישים שהזמין אליו מירושלים - הם חמורים ביותר, ויש בהם הידרדרות נוספת במדרון הריבונות בהר".

"כל האלימות, ההפרעות וההצקות ליהודים (המוראביטון למיניהם) הפגנות ההסתה והדגלים בייחוד בימי שישי, לא יצולמו, ובוודאי לא יוקרנו לעיני באי כוח ממשלת ישראל, כתב אריאל והזהיר את ראש הממשלה כי "דבריך שהמצלמות תתעדנה הפרות של הצד המוסלמי, ותסייענה לנו לעצור מתפרעים, עלולים להתגלות כבלי כיסוי אמיתי בשטח".

"נתינת האפשרות לממלכת ירדן, מדינה ריבונית זרה, להפעיל מצלמות פיקוח בהר הבית, ללא כל שותפות עם משטרת ישראל, משמעותה אחת: ויתור משמעותי נוסף ברמת ריבונותה של מדינת ישראל בהר הבית". 

"טענתך כי הצורך במצלמות הוא ה"שקיפות". הרצון שכל העולם יראה שישראל איננה מפירה את הסטטוס קוו בהר הבית, אינה מחזיקה מים במצב הנוכחי. אדרבה, תהיה כאן הטיה חמורה לטובת הצד המפעיל והמפקח. אם הוואקף הוא מפעיל המצלמות, הרי אין ספק שהוא יכבה אותן כאשר תתקיים התפרעות מוסלמים, או כל דבר אחר שלא יהיה לו נוח להציג".

לדברי השר אריאל הירדנים יתקינו את המצלמות רק כדי לעקוב ולתעד את העולים היהודים, לוודא שאיש אינו ספק-מתפלל, "לספור ראשים", לדרוש את צמצום מספר היהודים, ולתעד דמויות יהודיות שהם מטילים עליהם ווטו שלא ייכנסו להר הבית.

יהודה עציון, תחקירן ורכז מעקב הר הבית בתקשורת הערבית, מדווח על נסיונות מצד הוואקף המוסלמי להשתלט על מבנים נוספים בהר הבית בתירוץ שהם נדרשים לו עבור חדרי פיקוד למצלמות.

↓ מכתבו של השר אורי אריאל לראש הממשלה נתניהו



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה