יום חמישי, 27 באוגוסט 2015

צפו: בושה! כך נראית מדינת חוק?

זה לא (צ)חוק! || כך לא אמורה לתפקד משטרה

יהודים רבים פקדו גם היום את הר הבית • גם היום הבוקר שקט מאוד בהר הבית • גם השקט נגמר משום מה בשעה 11:00 עם כניסת הפורעות הערביות • גם היום הציגה המשטרה בצהריים תצוגת תכלית איך לא אמורה להתנהג משטרה במדינת חוק • ארגון ייראה משכם את היום • משה פואה הורחק  מאז ט' באב בעקבות קריאת שמע (צפו: צפו: הגיע זמן קריאת שמע של שחרית בהר הבית >>) • צפו בקבלת הפנים הסוערת לו ולילדיו • הבאנו סרטון עם הסבר ארוך וסרטון קצר לממהרים • תודה לשרה שורקי מתנועת "חוזרים להר" על הסרטונים

↓ י"א באלול בהר הבית/ "ייראה" - מתנדבים לעידוד העלייה להר הבית

יהודים רבים עלו היום להר הבית, ביניהם חתן ביום חתונתו.

גם הבוקר הגבילה המשטרה כניסת מוסלמים להר הבית כדי למנוע התפרעויות על יהודים.

זה היום הרביעי ברצף שהיהודים העולים להר בשעות הבוקר מדווחים על שקט ורוגע בהר.

למרות השקט בהר, מנעה המשטרה מהיהודים להתפלל במקום.

גם היום המשטרה לא אפשרה לשום יהודי לעלות להר בזמן שקבוצת יהודים בודדת נמצאת במקום. (בעוד תיירים לא-יהודים מורשים להכנס חופשי וללא הגבלה).

ביציאה מההר, ברחוב השלשלת, התמקמו שכירות ההתנפלות וצעקו לעבר כל היהודים היוצאים מההר והעוברים ושבים במקום.

המשטרה חצצה בין הצדדים והדפה את היהודים להרחיקם מהאזור.

בשעה 11, שעת סגירת הר הבית ליהודים ותיירים, פתחה המשטרה את שערי ההר לכניסה חופשית של המתפרעים המוסלמים. תוך הסתפקות בהצגת והפקדת תעודת זהות.

בשעת פתיחת ההר בצהריים ליהודים בשנית, עיכבה המשטרה את היהודים בשער למעלה משליש מזמן הפתיחה.

רעולות פנים משכירות ההתנפלות שהוכנסו כבר ב-11 צעקו לעבר היהודים, קיללו אותם. והניפו מולם יריעות בד, ושטיחי תפילה, כדי למנוע מהם לצפות במקום המקדש, בכיפת הסלע, או להצטלם עם הרקע של המקום (תמונה מצורפת)

בערב נעצרו שני פעילי תנועת "חוזרים להר" בעיצומו של 'סיבוב שערים' שערכו סביב שערי ההר.

↓ אבא יהודי עם שני ילדים מול אספסוף ערבי ומשטרה עלובה הסרטון הקצר

↓ אבא יהודי עם שני ילדים מול אספסוף ערבי ומשטרה עלובה סרטון ארוך עם הסבר

הסבר לסרט:

בדקה 5:15, ניגשתי למפקד הימ"ק שלמה טובול לאחר שניסה להרגיע שוטר שלו שהרחיק בטיפה אגרסיביות מוסלמית שהרימה עליו יד ואמרתי לו שזה לא הגיוני שלפני מספר דקות הוא הודיע לי שאם אתפלל אפילו בשקט במקום שאין כלל אנשים סביבי, הוא יוציא אותי מיד מההר, ואילו הוא נותן למוסלמיות להקיף אותי ואת ילדי בצעקות מחרישות אוזניים ומדי פעם הרמת יד מאיימת לכיווננו, ואף הרימה יד על שוטר שתחת פיקודו. בתגובה הוא אמר שהוא לא מקבל את הפקודות ממני והוא זה שנותן את הפקודות.

בדקה 7:35, הגענו למקום שממול קודש הקודשים מצד מזרח, בגלל שהמוסלמיות הסתירו לנו את המקום שבו רציתי להסביר לילדי שבו נבנה את בית המקדש, הרמתי אותם על החומה על מנת לראות משם. מיד עלו מוסלמיות ומוסלמים על החומה ונצמדו אלינו, השוטרים התחילו גם לטפס וניסו לחצוץ בינינו. לצורך הירידה מהחומה המשכנו עוד לכיוון צפון על מנת לרדת במדרגות. כשהגענו למדרגות התיישבו כשתי נשים על מנת לחסום את דרכינו, מפקד הימ"ק שלמה טובול פנה לאחת המוסלמיות עם כפייה לבנה וביקש ממנה שתטפל בעניין, היא ניגשה אל המוסלמיות ולחשה להם דברים באוזן ובעקבות כך הסכימו לקום, דבר שאיפשר את ירידתנו.

בדקה 11:50, ביקשתי ממפקד הימ"ק שלמה טובול שירחיק מוסלמית שצעקה ואיימה עלי ועל ילדי, בתגובה הוא אמר לי להגיש תלונה, ביקשתי ממנו שידרוש ממנה להציג תעודת זהות על מנת לדעת על מי להגיש את התלונה, אך הוא סרב לעשות זאת.

בדקה 13:50, התחלנו ללכת לכיוון המקום שבו מונחות קורות מבית המקדש על מנת להראותם לילדי, ברגע זה התחילו לרוץ מוסלמיות לגדר על מנת לחסום מאיתנו אפשרות לראותם. השוטרים רצו והצליחו לחסום בעבורנו כמטר פנוי על מנת שנוכל דרכו לראות את הקורות, כמובן שמסביבנו היו צעקות צרחניות, כך שלא כל כך הצלחתי להסביר לילדי על מה שהם רואים.