יום ראשון, 26 ביולי 2015

צפו: תשעה באב בהר הבית - סקירת מצב

תשעה באב בהר הבית || לבנות במקום לבכות

"אור וחושך משמשים בערבוביה" - כך סיכמו עולי הר הבית את עליית היהודים להר הבית בבוקרו של תשעה באב  מאות יהודים קראו קינות ליד שער הכותנה הנעול  המשטרה אפשרה נוכחות של 30 יהודים יחד בהר הבית  השר אורי אריאל עלה להר הבית  הערבים השתוללו, המשטרה הכתה בהם  ערבים אחרים השתוללו, המשטרה גרשה את היהודים מהר הבית  נאמני הר הבית הפגינו • תמונות, סרטונים ודיווחים

↓ ליל תשעה באב בכניסה להר הבית


מאות יהודים התדפקו על שערי הר הבית כבר עם צאת השבת ותחילת ליל האבלות על חורבן בית המקדש.

במוצאי שבת, ליל צום תשעה באב פקדו מאות יהודים את שער הכותנה - השער הקרוב ביותר למקום קודש הקודשים. במקום נערכו קריאות המוניות של מגילת איכה ליד השער הסגור של הר הבית.

בין המשתתפים היו חרדים רבים מירושלים ותלמידים מחו"ל לצד חובשי כיפות סרוגות מירושלים, מקרית ארבע, מאלון מורה ומישובים נוספים.

חלק גדול מהמשתתפים נמנים על עולי הר הבית, אשר רובם חזרו בבוקר לשער המוגרבים ונפגשו במהלך ההמתנה בתור והעליה להר הבית.

↓ עם אור בוקר בשערי הר הבית

מאות יהודים התדפקו על שערי הר הבית בבוקרו של תשעה באב. עשרות עולים הגיעו כבר בשעה שש בבוקר, שעה וחצי לפני פתיחת הר הבית ליהודים.

בשעה 7:30 עמדו כבר יותר ממאה יהודים בכניסה להר הבית. רבים מהיהודים היו סבורים שמשטרת ישראל לא תאפשר לאבלי ציון לעלות למוקם מקדשנו, אולם הם הופתעו.
בשעה 7:30 הוקראו שמותיהם של שלושים יהודים, אשר התבקשו להגיע לעמדת הבידוק, להיות מוכנים לכניסה להר הבית - כמובן רק לאחר שישמעו את הוראות הכניסה להר הבית ליהודים: "אסור להתפלל, אסור לשיר, אסור להשתחוות, אסור לבכות, אסור להפר את הסדר הציבורי, אסור לענות למקללים הערבים, אסור..., אסור...".

בניגוד למקובל בשנה האחרונה, שבה לא אפשרה המשטרה כניסה בקבוצות של יותר מ-15 יהודים, אפשרה הפעם המשטרה כניסה בקבוצות של שלושים יהודים בבת אחת. אולם אליה וקוץ בה.

יהודים בהר הבית לקול קריאות האספסוף המוסלמי

שתי הקבוצות הראשונות הורשו להקיף את הר הבית, אולם שאר הקבוצות נאלצו להסתפק בהצצה קצרה ויציאה מידית דרך שער השלשלת המסוך.

העולים להר הבית ספגו התקפה מילולית קשה ואיומים מילוליים תוך תנועות ידיים מאיימות ותנועות גסות מצד האספסוף המוסלמי וחלק ממחבלי הואקף המוסלמי. על השוטרים המתוסכלים נאסר להגיב והם נאלצו למנוע מהפורעים להתקרב ליהודים, מבלי למנוע מהם את המשך ההשתוללות.

בין העולים היהודים הרבים להר הבית, היו שר החקלאות אורי אריאל, הרב ישראל אריאל שליט"א, נועם פדרמן, סטודנטים למען הר הבית, חברי חוזרים להר ועוד רבים.

↓ נתפס עם תפילין, הוכה ונעצר

יהודי שנתפס עטור בתפילין בכניסה להר הבית, הוכה בידי קצין משטרה ושוטרים, גורש מהמקום ונעצר.


↓ הערבים מנסים למנוע עליית יהודים להר הבית

מוסלמים רבים התבצרו במשך הלילה בהר הבית במטרה למנוע כניסת יהודים להר. פורעים ערבים יידו בלוקים וירו זיקוקים לעבר שוטרים מתוך מסגד אל אקצא. בין היתר קראו המתפרעים הערבים "יהודים חזירים" לעולים הבוקר להר, לרגל תשעה באב. 

במהלך העימותים נפגעו קל ארבעה שוטרים ולוחמי מג״ב מאבנים וחומר בלתי מזוהה שהותז עליהם מתוך מסגד אל אקצא. שני שוטרים פונו לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם ושניים טופלו במקום ע״י כוח רפואה משטרתי. 

בתוך כך, עדי ראייה ערבים מדווחים כי מספר פורעים נפצעו מירי כדורי גומי ופורעים נוספים סובלים מקשיי נשימה בעקבות שאיפת גז מדמיע. המחבלים טוענים עוד כי "כוחות הכיבוש מונעים מכח משמר מסגד אל אקצא לבצע את עבודתם ומונעים מהם מלהגיע למספר אזורים בהר. זאת כדי שיוכלו 'לאבטח את המתנחלים שבאו לכבוש את הר הבית'".

במשטרה מאשרים כי נעצרו שלושה חשודים שיידו אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים ולוחמי מג"ב. עד לשעה 11 בבוקר הגיעו לשטח ההר על רקע המהומות 850 איש שאינם מוסלמים, מתוכם כ-250 יהודים. 

בעקבות ההתפרעויות, כוח משטרה ומג"ב בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, נכנס לשטח הר הבית, הפורעים נמלטו לתוך המסגד והחלו ליידות עשרות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים מתוך מסגד אל-אקצא, ירו זיקוקים בכינון ישיר והתיזו לעבר השוטרים נוזל שאינו מזוהה.

כוח המשטרה החל להסיר את המחסומים שהוצבו בפתח הכניסה למסגד, אולם רעולי הפנים המשיכו לירות זיקוקין לעבר השוטרים ופצעו מספר שוטרים. 

תשעה באב. סטודנטים למען הר הבית הפעולה
לאור העימות הקשה והסלמת הפעולות של הפורעים, במטרה למנוע את המשך הפגיעה בשוטרים ולהסיר את המחסומים שקובעו לדלתות ולרצפה נכנס הכוח מטרים ספורים בתוך שטח המסגד, הצליח לסגור את דלתות המסגד כשהפורעים בתוכו. מהמשטרה נמסר כי בשל כך התאפשר לפתוח את הר הבית בפני כאלו שאינם מוסלמים. 

↓ נאמני הר הבית לא מוותרים

 כמידי שנה, הגיעו עשרות נאמני הר הבית בראשות גרשון סלמון לכניסה להר הבית והפגינו נגד הפקרת הר הבית ומסירתו לאויבי ישראל. גרשון סלמון קרא לכל יהודי באשר הוא להצטרף למאבק הגורלי למען הר הבית.

תגובה 1:

  1. "שתי הקבוצות הראשונות הורשו להקיף את הר הבית, אולם שאר הקבוצות נאלצו להסתפק בהצצה קצרה ויציאה מידית דרך שער השלשלת הסמוך*."

    למה? למה לא נתנו לשאר הקבוצות להשלים את הסיבוב?
    כי המשטרה החליטה היום לאפשר לכל מאות היהודים לעלות ההרה! כך אמר השוטר כשפתח את השער עוד לפני 7.30 בבוקר "כולכם תעלו היום!" ואכן המשטרה אפשרה לכולם להכנס למתחם המכונה "הר הבית", אך כיוון שהממשל ההאשמי מעבר לנהר אוסר על כניסת 2 קבוצות במקביל, פשוט שלחו את היהודים במסלול הקצר כדי שאפשר יהיה לספר בסוף היום שכל יהודי שבקש עלה להר הבית!

    זה לא היה קל למשטרה! בשביל זה הם סגרו בתשעה באב למספר שעות את כל שערי ההר בפני המוסלמים (כך ראיתי בעיניי!), זולתי באב אלמג'לס (במערב) ובאב אלחֻטא (בצפון), וזאת למרות שהיתה הלויה מוסלמית על ההר באותן שעות. ראיתי עשרות מוסלמים שבאו מחוץ לעיר העתיקה משער האריות להלויה ולא נתנו להם להכנס בשער השבטים הסמוך.
    בנוסף לזאת, המשטרה גם הכפילה את מספר העולים בכל קבוצה ל30 איש!
    המשטרה קיבלה החלטה, מאפשרים לכל היהודים לעלות ההרה בתשעה באב!

    אבל רבותיי! הר הבית 500 אמה על 500 אמה בלבד! כשהולכים ב'מסלול הקצר' משער המוגרבים לשלשלת לא נכנסים בכלל להר הבית! רצועה זאת במערב, כמו גם אזור בדרום הר הבית ובצפונו הם תוספת הרודיינית שככל הנראה לא נתקדשה כלל בקדושת הר הבית, מי שעבר רק שם, לא עלה להר הבית!
    אם כולנו נסרב להכנס במסלול הקצר ונתעקש לעלות רק במסלול הארוך סביב מקום המקדש, אם נאמר שאם לא מאפשרים לנו להכנס להר הבית ממש ולהקיף את מקום המקדש אנו לא עולים, המשטרה לא תוכל לעבוד עלינו שכל יהודי שביקש לעלות להר עלה, המשטרה תתאמץ לאפשר ליותר יהודים להקיף את כל ההר.
    נכון זה קשה, לפעמים אדם בא ממרחקים אל הר ה', ורוצה לפחות לזכות ב'הצצה קצרה' בהר ה'.
    אך עלינו לזכור שאין זה כלל הר הבית, ושאם נתמיד בכך כנראה זאת הדרך לחיזוק אחיזתנו בהר קדשנו!
    חִזְקוּ וַעֲשׂוּ וִיהִי ה' עִמכם!

    השבמחק