יום רביעי, 29 ביולי 2015

רק כי היא יהודיה. התעללות בכלה יהודיה בהר הבית

3 שעות המתנה ו-3 דקות הצצה חטופה || כלה יהודיה ביום חופתה

אבישג מזל-טוב רק קיוותה שמישהו יתן לה חצי שעה להתייחד, ולבקש ברכה ביום חתונתה בהר הבית. אבל, מה לעשות. אבישג היא אישה יהודיה ולא רצויה בהר הבית, ולכן חוותה הבוקר אלימות שוטרים קשה, השפלה וצעקות ביום חתונתה - רק בשל היותה אישה, ואישה יהודית ולא מוסלמית.

↓ משטרה גזענית

הבוקר הגיעה קבוצה של כעשרה סטודנטים צעירים מתנועת "סטודנטים למען הר הבית" לעלות להר הבית עם אבישג, אחת מחברות התנועה שמתחתנת הערב וביקשה לעלות להר הבית לשם ברכה ליום חתונתה.

המשטרה מנעה מהכלה להכנס עם בגדי הכלה שלה בטענה של "חשש להפרת סדר בעקבות השמלה הלבנה, בהוראה ישירה של מפקד הר הבית". יש לציין שאין אף נוהל או הגדרה האוסרת על כך ולמרות זאת היא נאלצה להחליף בגדים ולוותר על שמלתה הלבנה. בשיחת טלפון עם ממ"ר דוד אבי ביטון האחרון הבטיח שהכלה תכנס אך המפקדים בשטח מנעו מהכלה לעלות להר הבית.

לאחר מכן שבה אבישג עם חבריה לכניסה להר הבית. המשטרה אילצה אותה להמתין בשמש הקופחת כשלוש שעות, כשתיירים רבים חולפים על פני הקבוצה והשוטרים מאיימים כל העת כי אם נמשיך לשאול שאלות בנוגע למועד הכניסה - תגורש הקבוצה מהכניסה להר.

רק בשעה 10:30 הוכנסה הקבוצה הקטנה להר הבית, כשאחת החברות שלבשה חולצה שעליה המילים "הר הבית" גורשה והופרדה מהקבוצה.

מיד עם הכניסה להר לאחר המתנה ארוכה ומייגעת כשהכניסה להר ריקה לחלוטין, היא אולצה לצאת משער השלשלת הסמוך בשל "החלטת הפיקוד". אבישג עצמה הוצאה עוד לפני כן, מיד עם כניסתה בשער ההר וללא כל סיבה.

הכלה יצאה מהר הבית בבכי בשל החוויה הקשה וחוסר נכונות המשטרה לאפשר לה ביום חתונתה לעלות להר הבית כפי שהובטח לה ולאחר שלוש שעות של המתנה, צעקות ויחס משפיל מצד השוטרים ובראשם מוטי גבאי והקצינים רפאל איטח וגיא גלבוע.

הסאגה לא נגמרה כאן, כשמחוץ להר הבית החלו חברי הכלה לשיר לה שירי עידוד ושמחה לרגל חתונתה כשהיא עצמה ממררת בבכי. שוטרי משטרת ישראל הראו אטימות ואלימות בלתי נסבלת ולא מוסברת כשהחלו לפנות באלימות ברוטלית עם שוטרי יס"מ את הקבוצה שהורכבה משבע בנות ושלושה גברים שביקשה לשיר שירי שמחה מחוץ לכותלי הר הבית.

הכלה עצמה ואחותה בהריון נדחפו והוכו באלימות בלתי סבירה על ידי שוטרי יס"מ עד לכניסה לכותל (!) ובצעקות "עופו מכאן !" ו"תחגגו את החתונה במקום אחר", כל זאת בעוד שעשרות ערבים מסביב מקללים וצועקים כרצונם.

יש לציין שרוחה של אבישג לא נפלה והיא ממשיכה להאמין שיום אחד מישהו ישים למצב האבסורדי הזה סוף.

העולים להר הבית רואים בבנימין נתניהו ובגלעד ארדן כאחראים ישירים לאכזריות המשטרתית. הם מבטיחים לפעול בכל דרך ציבורית ופוליטית, כדי לגבות מהם את המחיר על התנהגותם הברוטלית כלפי יהודים מותקפים, תוך הגנה על מוסלמים אלימים.

3 תגובות:

  1. את שלך עשית.
    אנוס רחמנא פטרי.

    אנחנו בדרך העולה (הר) ציון =הר הבית

    השבמחק
  2. מזל טוב זכותך תגן עליך כל ימיך

    השבמחק
  3. שהשם יעניש מוטי גבאי והקצינים רפאל איטח וגיא גלבוע.ימח שמם וזכרם. רשעים אכזרים ושם רשעים ירקב.

    השבמחק