יום שני, 6 באפריל 2015

צפו: הגזענות המשטרתית בפעולה

חג שמח בהר הבית? || לערבים בלבד

מאות יהודים הגיעו אתמול - יום ראשון של חול המועד להר הבית לרגל חול המועד פסח, ונתקלו בכשלון מחפיר של המשטרה במקום מול ההתפרעויות של קבוצות מוסלמים מאורגנות. השכירים המוסלמים ביקשו למנוע את שהיית היהודים בהר הבית ונחלו הצלחה גדולה. המשטרה נכנעה באמצע שעות הפתיחה, ולא איפשרה ליהודים להלך ברחבי ההר.

↓ על חטאת ירבעם בן נבט...



פחות מרבע ממספר היהודים שהגיעו אתמול להר הבית, זכו לעלות וליראות ולסובב אותו מבפנים. אף הם רק לאחר שעות של המתנה. רוב היהודים אולצו על ידי השוטרים להסתפק בכניסה ויציאה מיידית של פחות משלוש דקות שהייה במקום. רבים אחרים הושבו חזרה לביתם לאחר כל ההכנות ההלכתיות המיוחדות שהשקיעו, והמאמץ להגיע ממקומות מרוחקים ברחבי הארץ.


עם פתיחת שערי הר הבית הבוקר, נוכחו העולים שהמשטרה לא הפיקה לקחים מכשלונותיה הקודמים בהר הבית ושוב כשלה בתפקידה לשמירת הסדר בהר בחגי ישראל. למרות ההבטחות מראש המשטרה לא התארגנה כראוי לעליית המוני היהודים, המשיכה להפריד בין יהודים לתיירים זרים, ואילצה את היהודים להמתין במשך שעות בשער בעוד התיירים הזרים הוכנסו פנימה בזה אחר זה. בנוסף גם הטרידו השוטרים את היהודים בבדיקות מדוקדקות ומשפילות על גופם, בכדי למנוע מהם הכנסת חפצי קודש יהודים להר הבית.

המעטים שזכו לסובב בהר נתקלו במקום בהתפרעויות קשות מצידם של המוסלמים. למרות שהמשטרה פרוסה במקום בכוחות רבים, לא נקפו השוטרים אצבע נגד המאיימים המוסלמים, והמשטרה אפשרה להצמד ליהודים, להטריד ולאיים עליהם, תוך כדי ביקורת על היהודים מדוע אינם מדזרזים לצאת כבר.

המשטרה גם איפשרה את עליונותם המספרית של המתפרעים המוסלמים בכך שלא נתנה ליותר משלושה עשר יהודים לשהות בהר בבת אחת. המשטרה אף הפרידה משפחות ופיצלה קבוצות ביישום המדיניות הזו. קבוצה אחת שמנתה 14 איש, נתקלה בהתנגדות משטרתית בכניסה עד שאחד מהקבוצה ייפרד ויחזור. אחר כך דרשה המשטרה מהיהודים להסתלק מההר כדי לאפשר ליהודים אחרים להכנס.

כבר בסביבות השעה 9:00 הודיעה המשטרה שאינה מסוגלת יותר לאבטח את היהודים בהר, נוכח הפרות הסדר במקום. ואיפשרה ליהודים כניסה בשער ויציאה מיידית בלבד.

גם בשעות הצהריים מנעה המשטרה כניסת יהודים לרחבי ההר, ואיפשרה כניסה בשער ויציאה מיידית.

במטה ארגוני המקדש מגנים את התנהלות המשטרה, שכפי הנראה מוכתבת מלמעלה, להפר את החוק, ולהפלות את היהודים לרעה בכל ענין בהר הבית. במטה קוראים לראש הממשלה להורות על יישום דגם המדיניות של מערת המכפלה גם בהר הבית, ולאפשר כניסת יהודים חופשית בחגי ישראל, ללא התנכלויות מוסלמיות.

עם זאת במטה ארגוני המקדש מעודדים מכמות היהודים שהגיעו אתמול להר הבית. מדובר בעלייה דרסטית גדול במספר היהודים העולים ומתחברים למקום. ומזכירים בהקשר האירועים את דבריו של ראש ישיבת הר עציון יעקב מדן, שפעולתו של כל יהודי המתדפק על שערי, שוות ערך לאלו אשר זכו ונכנסו. כולם יחדיו מקדמים את השינוי הנדרש לבוא בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה