יום רביעי, 29 באפריל 2015

נתניהו נלחם בערבים, כדי לחזק את השליטה הערבית

פוגעים בפורעים הערבים || עושים לעבדאללה את העבודה השחורה


הבהרה: אין טעות בכותרת ההזויה! הכותרת מייצגת את המציאות העגומה.

 
חלק מקבוצת יום רביעי בהר הבית
היום, יום רביעי עלו עשרות יהודים להר הבית. עולי הר הבית מספרים על שתי תופעות סותרות, לכאורה. מצד אחד הר הבית שקט במיוחד וניכרת עבודת המשטרה כלפי הפורעות הערביות, אולם מצד שני ההתנכלות המשטרתית והמגבלות על היהודים רק גוברים.

↓ יש שינוי, לא בהכרח לטובה

יהודים שעלו השבוע להר הבית מדווחים שמצד אחד ההר שקט יחסית והצעקות ההיסטריות של הפורעים והפורעות בשכר, כמעט לא נשמעים בהר הבית.

בשבוע האחרון פעלה המשטרה בנחרצות כלפי המתפרעות הערביות בהר הבית. המשטרה עצרה כמה מתפרעות בשטח ההר עצמו, דבר המהווה תקדים מרענן. כמו כן הרחיקה המשטרה רבים הממתפרעים והמתפרעות מהר הבית ומנעה את כניסתם פנימה.

מצד שני, המשטרה מנסה להצר ככל הניתן את צעדי העולים היהודים להר הבית. המשטרה לא מאפשרת שהות של יותר מחמשה עשר יהודים בהר הבית, המשטרה מגבילה את חופש הגישה של היהודים יותר מהמקובל בעבר, המשטרה אוסרת על יהודים להכניס תיקים להר, היא לא מאפשרת הכנסת מזון ואפילו מים לשתיה.

יהודים היום בהר הבית
את הקבוצות היהודיות מלווים, מלבד כמה שוטרים, גם חמישה מחבלים מטעם הוואקף הירדני, אשר מסתובבים סביב העולים ובוחנים את שפתותיהם ואת תנועות גופם, לבל יעזו חלילה להוציא תפילה מפיהם.

בשטח הר הבית מתבצעות באין מפריע עבודות שונות, תוך שימוש בכלים כבדים, אשר אף ארכיאולוג לא היה מתיר להכניסם לאתר ארכיאולוגי אחר, אשר חשיבותו פחותה עשרות מונים מהר הבית.

הסתירה בין הדברים נראית לרבים תמוהה ביותר. אולם לדעת פעילים בתנועות המקדש, מדובר בשני צדדים של אותה מטבע. נתניהו התחייב לעבדאללה מעבר הירדן לחזק את כוחו בהר הבית. רוב הפורעים המוסלמים מגיעים מטעם גורמי חמאס, המתנגדים הן למחבלי רמאללה בראשות אבו מאזן והן לשליטי עבר הירדן. 

↓ סדר בדברים


יהודים היום בהר הבית
במסגרת ההבנות בין נתניהו לעבדאללה, מנסה משטרת ישראל להגביל את כוחם של המורביטאת (הפורעות) והמורביטאן (הפורעים), שקשורים בעצם לחמאס, זאת לטובת הווקאף הירדני. בהר הבית מתקיים קרב שליטה לא רק מולנו, אלא בתוך העולם הערבי.

במסגרת התחייבותו, עושה נתניהו ככל הניתן לחזק את כוחו של הוואקף הירדני בהר הבית. נתניהו אישר ואף עודד הכנסת 600 אנשי ווקאף נוספים להר הבית. אנשי הוואקף עצמם, במקביל למלחמתם ביהודים, עושים ככחל הניתן להרגיע את הפורעים ולמעשה משטרת ישראל עושה להם את העבודה.

למותר לציין שמשטרת ישראל תנופף מול היהודים במעצרים האחרונים ובמלחמה בפורעות ותנסה להוכיח בכך את חיזוק האחיזה היהודית בהר הבית. אולם צריך לזכור ולהזכיר שהם לא נועדו לחזק את האחיזה היהודית אלא להיפך, הם נועדו לחזק את האחיזה הירדנית על חשבון האחיזה של החמאס.

יהודים היום בהר הבית

יהודים היום בהר הבית

טרקטור עובד באין מפריע היום בהר הבית

טרקטור עובד באין מפריע היום בהר הבית

הכנות בהר הבית לראת הרמדאן

לומדים בבית המדרש היום בהר הבית

יהודים היום בהר הבית

היום בהר הבית. עתיקות מוזנחות זרוקות בשטח. ליהודים אסור להתקרב ולצלם

היום בהר הבית. עתיקות מוזנחות זרוקות בשטח. ליהודים אסור להתקרב ולצלם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה