יום רביעי, 4 במרץ 2015

גלרית תמונות: כשל משטרתי בהר הבית: שלוש שעות המתנה מייגעת, עשרות נותרו בחוץ

דרישת ציון גוברת || משטרת ישראל קורסת

יהודים צובאים על שער הר הבית שנסגר
יהודים רבים שהגיעו היום להר הבית לרגל חג הפורים, נתקלו בהתנהלות משטרתית כושלת, שמנעה מעשרות יהודים את הכניסה להר הבית. גם מחר ביום הפורים צפויים רבים לעלות להר הבית.

↓ משטרה בהלם

למרות שהעליה במספר היהודים שהגיעו היום להר היתה צפויה מראש, המשטרה לא הצליחה לאבטח את כניסתם למקום, נוכח עשרות בודדות של מוסלמים שנערכו והצליחו לשבש את ביקורי היהודים.

יהודים צובאים על שער הר הבית שנסגר
המשטרה שידעה על היערכות המוסלמים התייצבה בהר בהרכב מלא של כל מפקדי המרחב. מפקד המרחב אבי ביטון שנכח בעצמו בהר, עם כל סגניו ומפקדיו, איפשר את כניסתם של קבוצת יהודים בודדת בלבד בכל עת, ולנוכח ריבוי היהודים הוא ריכך זאת לשתי קבוצות. הדילול המוחלט הזה אילץ את היהודים שצבאו על שער הכניסה להמתין למעלה משלוש שעות. רבים נאלצו לעזוב את המקום לאחר המתנה מייגעת בגשם, למרות ההכנות הרבות שעשו לקראת עלייתם להר.

היהודים שהצליחו לעלות להר הבית
מצאו הר ריק מערבים ומשטרה מפוחדת
לקראת השעה 10:00 בבוקר הודיעה המשטרה לממתינים שבעוד כמה דקות ייסגר ההר לכניסת יהודים, ובדקות שנותרו תותר כניסתם של יהודים בתנאי שייצאו מיד מהשער הקרוב, וגם הם רק בקבוצות קטנות. לאחר שרבים מימשו את הכניסה הקצרה, גירשה המשטרה מהמקום עשרות נוספים שלא הצליחה להכניס אותם עד עשר.

במטה ארגוני המקדש מגנים את התנהלות הרשויות בהר הבית. לא ברור מי אשם בקריסת המערכות היום בהר הבית. האם זו המשטרה שלא נערכה בכוחות הנדרשים לחגי ישראל, או הדרג המדיני וראש הממשלה המבקשים למנוע נוכחות יהודית גדולה בהר הבית כדי לפייס גורמים זרים. על מבקר המדינה לבדוק את התנהלות ראש הממשלה ושאר הרשויות בהר הבית, אשר פעם אחר פעם נכשלים באבטחת היהודים במועדים וחגי ישראל.

היהודים שהצליחו לעלות להר הבית
מצאו הר ריק מערבים ומשטרה מפוחדת
קבוצות יהודים שהורשו להציץ להר הבית ולצאת משער השלשלת הסמוך
תלמידי ישיבת נחלת ישראל במגדל העמק בהר הבית
הר הבית בבוקר - ריק מערבים
שוטר מונע מיהודים לעלות להר הבית. התיירים נכנסים חופשי

קבוצות יהודים שהורשו להציץ להר הבית ולצאת משער השלשלת הסמוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה