יום חמישי, 19 בפברואר 2015

תמונות, סרטונים ומלל: השבוע בהר הבית

וכאשר יענו אותו כן יעלה... || יהודים בהר הבית

אסף פריד מדריך קבוצה בכניסה להר הבית
פעילי הר הבית מדווחים שבשבועות האחרונים חלה ירידה בכמות המציקים הערבים בהר הבית לעומת גידול משמעותי במספר העולים היהודים להר. 

העולים עלו לעתים בגשם שוטף, רוחות חזקות וקור ירושלמי עז. העולים הודו לשוכן במקום על גשמי הברכה והתפללו שה' יחוס על עמו ועל נחלתו. נעלי הבד נרטבו, הרגליים קפאו, אך הלב בוער.

הנה רשמים במילים, תמונות וסרטונים:

↓ יום ראשון - עשרות בחורי ישיבות, הלל גליק נעצר


כדורגל בהר הבית
ביום ראשון עלו עשרות בחורי ישיבות להר הבית.
הלל הלל גליק, בנם של יהודה ויפה גליק, נחטף הבוקר בהר הבית לאחר שהעיר לשוטרים על משחק כדורגל של ילדים ערבים במקום הקדוש.

הלל נחטף בידי שוטרי משטרת ישראל מחוץ לשטח הר הבית ולאחר שנאמר לחבריו שהוא שוחרר והכל בסדר, משטרת ישראל החרימה להלל את הטלפון שלו והוריו המודאגים לא עודכנו בידי המשטרה. רק שלוש שעות לאחר המעצר, נודע לארגון 'חוננו' שהצעיר עצור במשטרת הקישלה. שלוש שעות (!!!) הלל היה בגדר נעדר מבחינת משפחתו כשלמעשה היה חטוף בידי המשטרה שלא טרחה ליידע אף אחד במיקומו.



↓ יום שני - מתפללים לרפואת אורי אורבך ז"ל



מקיפים את הר הבית משמאל ומתפללים לרפואת אורי אורבך ז"ל כמה שעות לפני פטירתו

↓ יום שלישי - יעל קביליו מספרת


יהודים בדרום הר הבית
עליתי היום יום שלישי כ"ח שבט 17.2.15 עם ביתי ענהאל מוריה קביליו.

אתמול חשבתי לתומי הפעם אני עולה לבד. עולה להתפלל רציתי זמן לעצמי. אך בבוקר כבר הספקתי לשנות את דעתי ולומר לביתי שאשמח אם היא תצרף ותעלה . המחשבה שלי הייתה שכל פעם שרצינו לעלות עם הילדים השער היה סגור. בנוסף חשבתי שהיא כבר לא צעירה בת עשר וחצי ייתכן שכבר לא תוכל לעלות הרבה זמן (אשתף אתכם הקוראים ששיניתי את דעתי לעצמי בסוף העלייה להר ואמרתי לענהאל מוריה שגם כשהיא תגדל ותתבגר אסביר לה את הלכות הטהרה וכך היא תוכל לטבול ולעלות להר הבית).



בחורים מישיבת קבר דוד בהר הבית
לאחר מאמצים מרובים אחרי פקק ארוך בגוש עציון הצלחנו להגיע לפינת הבידוק בשעה 9:00. חשבנו שתינו שלא נצליח להיכנס מאחר שהגענו מאוחר. לשמחתנו ולדאונינו המקום היה שומם, לא תיירים ולא יהודים. 

הר הבית - דין כיבוש
שאלתי את מוטי האם כך היה היום . והוא ענה שמתחילת הבוקר לא עלו הרבה להר הבית. אמרתי לעצמי בלב כנראה כמה עצוב שאולי הם הצליחו להפחיד אותנו כל כך עד שלא מגיעים הרבה יהודים ותיירים. האם זה באמת כך? בכל מקרה עלינו ועשינו את כל הסיבוב.

וכך היה - נכנסו דרך שער הרמב"ם, קבלו את פנינו צעקות. הנשים יושבות שם בכניסה ולא מרפות מכל יהודי שנכנס. לקראתנו הגיעו 8 מלווים . אף אחד מהם לא זוהה כיהודי . דרוזים ערבים וכו'. שאלתי את עצמי האם זה כבוד שיש לנו כל כך הרבה לווי לשתי נשים או שזה מראה על חולשה?? והאם הם יתנו לנו הגנה בזמן אמת? בכל מקרה לאחר שעברנו את הצעקניות והמשכנו עד לפינה הצפונית מזרחית בקשו מאתנו לחכות כי יש עוד יהודי שעולה להר הבית.

הר הבית. לומדים תורה בבית מדרש שער הרחמים
הגענו לידי שער הרחמים שם ראיתי את מפקד מרחב דוד רפ"ק אבי ביטון ופמלייתו. אבי זהה אותי (כנראה שראה אותי בוועדות הכנסת) וקידם את פני. אמרתי לו - אבי אנחנו רוצים לארגן עליות ילדים ומשפחות להר בפסח ומבקשים הקלות, האם יהיה אפשר להיכנס מבר להר בלי עיכובים? בבקשה תתגברו את המקום במקסימום . אבי כרגיל הבטיח שהכל בשליטה.

יהודים בהר הבית
משם המשכנו לכוון הצד הצפוני. בקשתי מאחד המלווים "השוטרים" שיקרא לי מה כתוב על השלטים שעל העצים . הפלא ופלא כתוב שצריך לשמור על הניקיון ושאסור לשחק בכדורגל . מעניין אולי השלט גבוה מדי ולכן הם לא רואים ומרשים לעצמם להמשיך ולשחק כדורגל במקום הקדוש ביותר??


טוב עד כאן רשמים וחוויות,
יעל קביליו
"נשים למען המקדש"


↓ יום רביעי, ערב ראש חודש אדר - עשרות יהודים


עשרות יהודים ממתינים בכניסה להר הבית
עשרות יהודים מכל הארץ עלו להר הבית בגשם. המשטרה לא איפשרה עליה של יותר מ-12 יהודים בקבוצה אחת להר הבית, דבר שגרם להמתנות ארכות של יהודים ליד עמדת הבידוק בכניסה להר.

בין העולים היתה קבוצה גדולה מקרית ארבע ועוד עשרות מכל הארץ. שניים מתלמידי ישיבת ההסדר בקרית ארבע נעצרו לאחר שקרעו את בגדיהם לנוכח בית המקדש החרב. 

הערבים ניסו למנוע מיהודים להתקרב למקום המקדש


ביציאה מהר הבית שרו ורקדו העולים שירי ערגה ותפילה לבנין בית המקדש

ראש חודש אדר. הרב ישראל אריאל בהר הבית
↓ יום חמישי, ראש חודש אדר - הרב אריאל שליט"א עם עשרות יהודים

הרב ישראל אריאל שליט"א עלה להר הבית בראש קבוצת יהודים לכבוד ראש חודש אדר.

יהודים שעלו בקבוצה אחרת בהדרכת עמית נחשון, ניסו לעלות למדרגות הרמה המוגבהת מחוץ לגבולות העזרה. מחבלי הואקף בסיוע אספסוף ערבי מנעו מהם בכח את העליה ותקפו אותם. כח משטרה גדול בפיקוד מפקד מרחב דוד הגיע למקום והרחיק את הערבים איש מהתוקפים לא נעצר.

הערבים הסריטו את הרב ישראל אריאל שליט"א עם עוד יהודים בהר הבית

ערבים צילמו את בחורי הישיבה בהר הבית



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה