יום רביעי, 4 בפברואר 2015

ט"ו בשבט בהר הבית

כל הארץ כמו הר הבית || שנת שמיטה

ט"ו בשבט בהר הבית. מפרדים מהר הבית לפני היציאה
עשרות יהודים עלו היום להר הבית לכבוד ט"ו בשבט. הר הבית היה שקט ורגוע יחסית. לא היו אירועים חריגים.

↓ חוגגים בהר הבית את ראש השנה לאילן

עשרות יהודים צבאו על שערי הר הבית עם פתיחתו. העולים הגיעו לרגל העליה השבועית מדי יום רביעי ולכבוד ט"ו בשבט - ראש השנה לאילן. המשטרה חילקה את העולים לקבוצות של 12 איש בקבוצה, דבר שגרם לעיכובים. יש לציין שהמשטרה איפשרה לשתי קבוצות בו זמנית להיות בהר.

מודעה על העליה להר הבית בקרית ארבע חברון
בין העולים בלטה קבוצת ילדים מקרית ארבע שביקשו לחגוג את ט"ו בשבט בהר הבית. לדבריהם השנה הם לא יצאו לנטיעות עקב שנת השמיטה ובהר הבית ממילא אסור לנטוע עצים גם בשאר השנים. לבקשת המדריך, הילדים הצליחו למצוא קשר בין כל אחד משבעת המינים ובין בית המקדש, מלבד הבאת הביכורים: חיטה - מנחות, שעורה - מנחת העומר ומנחת סוטה, גפן - נסכים, תאנה - עצי המערכה, רימון - שולי מעיל הכהן הגדול, זית - שמן למאור ונסכים, תמר - צדיק כתמר יפרח... שתולים בבית ה'.

חתן שעלה ביום חתונתו להר הבית זכה להתברך מפי העולים - הכהנים והעם בברכה, בה מברכים חתנים במקדש: "השוכן במקום ישמחך בבנים ובבנות".

יחד עם קבוצת העולים הקבועים מקרית ארבע עלה להר הבית יהודי מדימונה שהשכים קום כדי להספיק לפקוד את עיר האבות חברון בטרם עלייתו ההר מיד עם פתיחתו ליהודים.

העולים סיפרו שבהר הבית היו מעט מאוד מוסלמים, כנראה בעקבות מותן של 8 מהפרובוקטוריות הקבועות והשתתפות בהלוויתן. השוטרים שליוו את העולים היו נינוחים, לא נרשמו אירועים מיוחדים.
ט"ו בשבט בהר הבית

למרות, החובה להקריב תמידין ומוספים אפילו בטומאת מת, כאשר רוב הקהל טמאים, המזבח עדין לא מוקם ותמיד של שחר שוב לא הוקרב הבוקר. לא נראו הכנות להקרבתו של תמיד של בין הערביים. יהי רצון שנזכה לחדש את עבודת בית אלוהינו במהרה.

ט"ו בשבט בהר הבית. מביטים אל מקום המקדש
ט"ו בשבט בהר הבית. מביטים אל מקום המזבח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה