יום ראשון, 7 בדצמבר 2014

עצומה: מחזירים את הר הבית לעם ישראל

חותמים על העצומה || מחזירים את הר הבית לידיים הנכונות

דווקא עכשיו לפני הבחירות, נפנה לטוענים לכתר ונדרוש להבהיר את עמדתם. בהתאם לעמדתם ובהתאם לפעילותם בעבר, אנחנו נקבע את עמדתנו כלפיהם.

↓ נוסח העצומה


הר הבית, הוא הר המוריה, עומד במרכז התודעה והמסורת היהודית, מראשיתה ועד עצם היום הזה. אברהם, ראשון האבות, עומד בניסיון הקשה מנשוא כאשר נצטוה לעקוד את בנו על הר זה. דוד מלך ישראל רוכש את המקום מארנן היבוסי ובנו שלמה בונה עליו את בית המקדש הראשון. בתי המקדש הראשון והשני עומדים על ההר הזה ומשמשים המוקד הרוחני והלאומי המרכזי של העם קרוב לאלף שנה – "המקום אשר בחר ה' לשכן שמו שם" - חורבן המקדש מותיר את ההר בחורבנו ומאז, זה אלפיים שנה מהווה הר הבית כיוון תפילתם ומשאת נפשם של מליוני היהודים מכל רחבי העולם. ולמרות זאת ממשלת ישראל אינה מאפשרת ליהודים להתפלל בהר הבית, ולא ניתנת להם שום אפשרות להביע את דתם במקום מקדשם. 



היום, המשטרה מונעת מהיהודים העולם להר הבית: 

להתפלל 
לשאת כל פריט קדוש או ספר.
להשתחוות
לשיר
לקרוע חולצה
להניף את דגל ישראל
לשיר את ההמנון לאומי

המשטרה מתירה ליהודים לעלות להר רק 3-4 שעות ביום, 5 ימים בשבוע ורק דרך שער אחד. ההר סגור ליהודים ביום שישי, שבת, כל החגים המוסלמים ואפילו ביום הכיפורים. יש אחד עשר שערים נוספים להר הבית, אבל השערים האלה פתוחים רק למוסלמים. המוסלמים, בינתים, עושים בהר הבית בכתוך שלהם, מתוך הפרה בוטה של החוק, לעיני המשטרה שרואה, שותקת, ואינה עושה דבר. כך המוסלמים הופכים את הר הבית לאתר של פיקניקים ומשחקי כדורגל, מהומות וחמור מכל: מבצעים בהר הבית חפירות מתוך מגמה להשמיד כל שריד ארכיאולוגי של בית המקדש. הפעולות האלה כמובן אסורות ע"פ חוק, אבל המשטרה אינה עושה דבר למניעתן. אם נמשיך לשתוק, רדיפת היהודים והרס הארכיאולוגיה של בית המקדש ימשיכו.


אנו דורשים מממשלת ישראל, לאפשר ליהודים לעלות להר הבית בכל שעות היממה ובכל ימי השבוע, ולשמור על חופש הפולחן וזכות התפילה של היהודים בהר הבית. בכלל זה: לאפשר להם להכניס תשמישי קדושה, סידורים וחומשים, ולהתפלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה