יום חמישי, 18 בדצמבר 2014

נתפס 'עבריין' יהודי שניסה להסתיר את הציציות והכיפה

זה קרה הבוקר בירושלים || לא בברלין

לפני יותר מ-70 שנה היה מקום בעולם, שבו יהודים הוכרחו לסמן את עצמם באמצעות טלאי צהוב. זה היה החוק וחוק צריך לקיים. יהודים הופלו לרעה ואי סימונם עם טלאי צהוב, היה עלול לגרום להפרת חוקי הגזע. יהודי עבריין שלא היה מסמן עצמו עם טלאי צהוב, היה נושא באחריות להפרת החוק.

מסתבר שבימינו אלו, יש מקום בעולם, שיהודי שומר תורה ומצוות חייב לזהות את עצמו ככזה ולשתף פעולה עם המשטרה בסימונו ואפלייתו לרעה. הבוקר התגלה בכניסה להר הבית יהודי עבריין שלא שיתף פעולה עם הכללים הגזעניים. אל דאגה, משטרת ישראל גילתה יעילות יוצאת מן הכלל, תפסה את העבריין והביאה אותו על עונשו.

מתן אלקוני מספר על מעלליו הבוקר בכניסה להר הבית

אז היום רציתי לעלות להר הבית. חגיגה מאוחרת של יום עליה וגם יום הולדת 18. מה יותר הגיוני מלעשות את זה בחנוכה? להתקרב ממש והדליקו נרות בחצרות קדשך?

אז קמתי בחמש וחצי בבוקר, הלכתי להתפלל ועליתי על אוטובוס לירושלים. 

לירושלים הגעתי בשמונה. נסעתי לעיר העתיקה. הכנתי עצמי לטבילה וטבלתי.

ירדתי לתור להר הבית שברוך השם בימים אלה גדוש ומלא. אך אז הגיעה בעיה. תלמידי ישיבה מצפת גם רצו לעלות היום. קצת קשה לקרוא לזה בעיה אבל מבחינתי זו בעיה כשארבעים תלמידי ישיבה רוצים לעלות, מכניסים בקבוצות של עשרה, סיבוב אורך כחצי שעה ויש שעה ורבע עד הסגירה. לא ניתן לומר שלא צפיתי זאת. הבאתי איתי מהבית את הדרכון הגרמני שלי, כדי שאוכל לעלות כתייר. הסתרתי ציצית, החלפתי כיפה בכובע צמר ועם שתי תיירות חביבות נכנסתי לעמדת הבידוק. הן עברו חלק.

ואז אני מגיע, מוציא טלפון, מפתח, עובר לצד השני ואוסף את הדברים. אז השומר הדתי מסתכל עליי משהו לא מסתדר לו, אולי הציצית הציצה ממעלה החולצה, אולי נראתי ישראלי מדי.

הוא אומר "תביא לי לבדוק פספורט" ואז שואל "מאיפה אתה?" עניתי "ישראל" הוא פונה למוטי וכנראה אומר משהו בסגנון"ישראלי עם דרכון זר" מוטי אומר "יפה, צא החוצה". 

אני יוצא.

כרגע אני עומד בראש התור של תלמידי הישיבה, מחזיר את החזות הדתית, ונכנס עם הקבוצה הבאה לעמדת בידוק.

מוטי מזהה אותי. "עוף החוצה". אני מתמהמה ואוסף את התיק. "עוף החוצה ואל תחזור לפה יותר" הוא צורח. אני יוצא. טעם מר של גלות ודמעות עולה בפי.

ככה נראית מדינת היהודים של שנת תשע"ה.

עד מתי לא נוכל להסתובב כעם חופשי בארצנו?!?!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה