יום שישי, 12 בדצמבר 2014

שלב הדימדומים של המשטרה/ יהודה גליק

שותפות ברצח || משטרת ישראל - סכנה לדמוקרטיה

 
קיים כאן שיתוף פעולה, גם אם בלתי מודע: אלו רוצחים או מנסים לרצוח, ואלו עוסקים ברצח אופי. הצד השווה שבהם הוא שאלו ואלו רואים ביהודים המעזים לעלות להר הבית אוייב מסוכן. רבותיי, הדמוקרטיה בישראל בסכנה גדולה

מאת: יהודה גליק


מוקד 100 של משטרת ישראל היה זקוק לכמה וכמה שיחות דירבון לפני שניאות לשלוח ניידת לנקודת ההתנקשות בי במרכז מורשת בגין לפני חודש וחצי. זו ההתנהלות שם, מתברר, גם אחרי השערוריה שבה היה מעורב המוקד סביב שיחת הטלפון של גיל-עד שער הי"ד בקיץ האחרון.

המשטרה לא נרתעה מלסמן אותי כגורם מסוכן לפני ההתנקשות, ולא התביישה להמשיך ולסמן אותי ככזה גם אחריה. 'מסוכנותו רק גברה', התבטאה בלא מעט חוצפה באת כוח המשטרה בבית המשפט בשבוע שעבר, והתעקשה שהרחקתי מהר הבית תימשך עד תום ההליכים במשפט שהיא מנהלת נגדי באשמת עוון שלא ביצעתי.


ההסתה האיסלמית נגדי לא פחתה מאז ההתנקשות ואף התעצמה, אך במשטרה ממש מתעקשים שלא לאבטח אותי. כאילו האיומים נגדי הם בעיה שלי ואינם מעניינה של המדינה. המשטרה, שהצמידה מאבטחים לשחקן מכבי תל אביב ערן זהבי אחרי הסיכסוך שהתקיים בדרבי התל-אביבי, ואף הצמידה אבטחה לשוטר שירה למוות בפורע בכפר כנא, מסרבת לאבטח אותי ואת חבריי לדרך אף שבמקרה של פעילי הר הבית כבר הופיע אקדח במערכה הראשונה, ואפילו ירה. ההצגה הרי חייבת להימשך.

אני רחוק מלהאמין בקונספירציות, אך אין לי ספק שהמתנקש חיג'אזי קיבל רוח גבית מהתנהלות רשויות המדינה בענייני. אופי הטיפול שלהן בי ובחבריי עודד את המנוול להחליט לירות בי. הוא בוודאי שיער שהרשויות הישראליות לא יעזו לקטוע גם אחרי ההתנקשות את ההשתוללות של חבריו במוראביטון ובמוראביטאת כנגד יהודים העולים להר הבית. בוודאי ניחש נכונה שביום שאחרי נסיון הרצח תעניש המשטרה את הצד הנפגע, היהודי, בנעילת ההר 'בפני כולם'. כואב לי לומר, אך אוהדיו ומוקירי זכרו של חיג'אזי – ויש רבים כאלו – עודם שואבים עידוד מהמדיניות הישראלית המתחנפת בהר.

זו המשטרה שתחת עיניה העצומות מונפים בהר הבית דגלי דאע"ש, חמאס וחיזבאללה, שאיפשרה החדרת זיקוקים, בקבוקי תבערה, גדרות תיל ואבנים והתחמשות רבתי של הפורעים בהר הבית. זו המשטרה שהניחה לקיים שם הצקה בלתי פוסקת, צעקות ולאחרונה גם דחיפות כלפי יהודים תמימים העולים למקום הקדוש בעולם. את כל זה המשטרה פשוט איננה רואה. את מי היא מצלמת ללא הרף כאילו הם עבריינים? יהודים חובשי כיפות. את מי היא מטרידה בבידוק פולשני ובנהלים מפלים ומקוממים? יהודים שומרי מצוות. למי היא מצמידה שוטרים סמויים כדי לוודא שאינם מבצעים 'פשעים' מהסוג של מילמולי פסוקים או השתחוויה? בוודאי ניחשתם. למרות שכמדומה מעולם לא התפרעו יהודים או תיירים על ההר, ואילו ערבים מתפרעים שם ללא הרף, מגנומטרים אינם מוצבים בכל עשרת השערים שבהם נכנסים מוסלמים. היכן הם מוצבים? רק בשער המוגרבים, נקודת הכניסה לאזרחים סוג ב'.

אני הקטן הגעתי למסקנה שקיים כאן שיתוף פעולה, גם אם בלתי מודע: אלו רוצחים או מנסים לרצוח, ואלו עוסקים ברצח אופי. הצד השווה שבהם הוא שאלו ואלו רואים ביהודים המעזים לעלות להר הבית אוייב מסוכן.

כשמפכ"ל המשטרה מתיר לעצמו להתבטא נגד נבחרי ציבור ואף מעז פניו כנגד יושב ראש הכנסת, האדם הסביר מבין – גם אם לא יצא לו לחטוף ארבע יריות בפלג גופו העליון – שקיימת כאן מחלה מדבקת. הפרת החוק המתמשכת בהר הבית – דווקא מצד רשויות הממונות על אכיפתו – היא מחלה המתפשטת במהרה מההר אל שאר המדינה. השוטר המצוי כבר מפנים שהוא בעצם איננו כפוף לחוק אלא לכל מיני שיקולים פוליטיים, שאותם הוא מבין כמובן הרבה יותר טוב מאשר נבחרי הציבור. אחרי או לפני המפכ"ל מאמץ את הגישה הזו גם השר הממונה עליו, וכמובן מתבטא בהתאם באופן הבז לזכויות אדם ומזלזל בעקרונות יסוד דמוקרטיים. גם היועמ"ש תורם את חלקו ומתחייב למנוע מח"כים לעלות להר – כלומר בעצם מתחייב להפר את חוק חסינות הח"כים. מאחורי כל אלה עומד ראש הממשלה ונותן גב רחב לראשי המערכת להמשיך ולבזות את חופש הביטוי וחופש הפולחן וחופש התנועה. הסכמה שלו עם המלך הירדני שווה יותר מכל חוקי היסוד והעקרונות הדמוקרטיים.

ואם כך, רבותיי, הדמוקרטיה בישראל בסכנה גדולה. תקופת הדימדומים של רשויות החוק הישראליות היא סכנה עצומה לכל יהודי שתהליך שיבת ציון העכשווי יקר ללבו, לכל אזרח נאמן במדינה היהודית היחידה שיש לנו. יום אחד כל אחד מאיתנו עלול למצוא את עצמו מואשם בסיכון המדינה בידי משטרה שכבר איננה רואה את תפקידה בלכידת פושעים והרשעת עבריינים אלא במעורבות בתהליכים מדיניים ובהרגעת שליטים שכנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה