יום שני, 10 בנובמבר 2014

נכנע לטרור! נתניהו משנה את הסטטוס קוו בהר הבית

ראש ממשלה לחיץ || פועל לפי הוראות מירדן?

בנימין נתניהו הבטיח לא לשנות את הסטטוס קוו. הוא הבטיח לא להכנע לטרור. הוא הבטיח לא לפגוע בחופש הגישה למקומות הקדושים. בעבר, הוא אפילו התחייב לפעול למימוש זכות התפילה ליהודים בהר הבית. אבל בין ההבטחות של בנימין נתניהו לבין הביצוע, הדרך ארוכה מאוד...

↓ נתניהו הורה למשטרה להפלות יהודים לרעה בכניסה להר הבית


עומדים במגבלות הגזעניות.
המשטרה מתירה לחמישה יהודים בלבד לשהות בהר הבית
(החמישי עומד מאחורי המצלמה)
גזענות בכניסה להר הבית.
המשטרה מפרידה בין יהודים לשאר המבקרים.
מאפשרת רק לחמישה יהודים לשהות בהר הבית בוזמנית

בעוד תיירים מכל הארצות מורשים להכנס בחופשיות להר הבית, המשטרה אינה מאפשרת כניסת יהודים להר אלא בקבוצות קטנות של חמישה אנשים בכל קבוצה.

בנוסף לכך: כניסת קבוצה להר הבית לא מתאפשרת עד שהקבוצה הקודמת סיימה את העליה, כך שלא יווצר מצב בו יש יותר מחמישה יהודים בהר הבית בזמן נתון.

ההגבלות החדשות מהוות שינוי בסטטוס קוו שהיה קיים עד היום, שינוי לרעת היהודים.

המגבלות הללו מקשות מאוד על יהודים לעלות להר הבית. גורמות לתורים ארוכים בכניסה, ולבזיון מול התיירים להם המשטרה מאפשרת כניסה חופשית ומיידית. יהודים רבים אשר המתינו למעלה משעתיים בתור הכניסה שולחו לבסוף על ידי המשטרה מבלי ששעלו להר. בטענת המשטרה שתמו השעתיים וחצי המוקצבות לכניסת יהודים.

שינויים אלה נעשו למרות הצהרתו הפומבית של ראש הממשלה, שהסטטוס קוו בהר הבית ישמר.

מצער שפחות משבועיים אחרי שמתנקש ירה ביהודים על רצונו לעלות להר הבית, בוחרת ממשלת ישראל לתת פרס לאלימות, ולהצר באופן משמעותי את צעדיהם של היהודים בהר הבית.

תנועות המקדש דורשות מראש הממשלה שלא להכנע לטרור, ולא לפגוע בעליית היהודים להר הבית. על ראש הממשלה לכבד את חוק המקומות הקדושים, להפסיק את אפליית היהודים לרעה, ולאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית כראוי במדינה דמוקרטית.

תגובה 1:

  1. לאור הכרסום האמור ב"ססטוס קוו" ע"י המשטרה בהנחיית נתניהו, יש להתחיל מיידית לחסום מדי יום כניסת תיירים למתחם עד כמה שניתן - לפחות עד שרוב היהודים שממתינים בתור יוכנסו... אחרת התקנה השערורייתית החדשה תהפוך לחלק מאותו "סטטוס קוו".

    השבמחק