יום ראשון, 26 באוקטובר 2014

צפו: היום בהר הבית- עולים יהודים, סינים נחמדים וערבים נאצים

מתחילים את החודש בקודש || יהודים רבים עלו היום להר הבית
הרב יהודה אדרי מצביע בהר הבית על מקום הכבש למזבח
ראש חודש מרחשוון חל בימים שישי ושבת, ימים בהם הכניסה ליהודים אסורה עדין להר הבית. יהודים רבים עלו היום להר הבית, כדי להתחיל את החודש בקודש. המשטרה מנעה כניסת יהודים רבים יחד להר הבית והפרידה את היהודים הרבים שהגיעו לכמה קבוצות קטנות יחסית, דבר שגרם לעיכובים ולהמתנות של יותר משעה וחצי.

בין העולים הרבים שהגיעו, היו קבוצת עולים חדשים מצרפת שהגיעו לראות וליראות את פני ה' בארץ הקודש, הרבנית רבקה שמעון עם כלה שמתחתנת הערב, הרב יהודה אדרי שליט"א עם קבוצת בחורים מתנועת 'חוזרים להר', בני ישיבות רבים שהגיעו לקראת חזרתם הבוקר לספסל הלימודים בישיבות הקדושות, סטודנטים מתנועת 'אם תרצו' ועוד יהודים רבים.

הרב יהודה אדרי שליט"א וקבוצת 'חוזרים להר' הגיעו, אמנם לפני 7:30 לעמדת הבידוק בכניסה להר הבית, אך זכו לעלות לאחר 8:30. הרב הדריך את העולים בטוב טעם. להלן תיאור קצר של כמה נקודות שארעו בעליה זו.


↓ אסור להתנדנד

הרב הראה לקבוצה את המקומות החשובים בהר הבית והצביע על מיקום העזרות, המזבח, עזרת נשים והחיל בהר הבית. מול שער המזרח, תיאר הרב את המיקום בו אנו נמצאים ודרש על חשיבות העליה להר הבית. הרב הזכיר את אלקנה, שבזכות מסירותו לעליה לרגל, הוא זכה בבן ששקול למשה ואהרון ואשר יסד את מלכות ישראל - שמואל הנביא.

השוטר שליווה את הקבוצה ניגש לרב באמצע הדרשה וביקשו להפסיק להתנדנד, מכיון שהדבר נראה כתפילה.


↓ והלכו גוים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה' ואל בית אלהי יעקב ויורנו מדרכיו ונלכה בארחתיו...

הרב יהודה אדרי שליט"א עם קבוצת סינים בהר הבית
הקבוצה בראשות הרב אדרי פגשה בהר הבית קבוצת תיירים מסין, שבאמצעות המדריכה, התעניינו במעשיהם של היהודים בהר הבית. הרב אדרי הסביר לתיירים (בעברית עם תרגום לסינית) את חשיבות הר הבית, את תפקיד עם ישראל במקום ואת מקומם של בני אומות העולם בהר הבית. הרב סיפר לתיירים על הקנאות המוסלמית המונעת מבעלי המקום להתפלל בו.


התיירים האזינו לדברי הרב ושאלו שאלות. בסיום המפגש, בירכו התיירים את העולים בברכת שלום בעברית ונפרדו בלבביות רבה.


↓ "חבל שהיטלר לא עשה מכם סבון"

מקללים ערבים מנסים לשבש את הנוכחות היהודית בהר הבית
לקראת היציאה מהר הבית, עמדה הקבוצה מאחורי בית הכפורת - המקום הקרוב ביותר לקודש הקודשים - מחוץ לחיל. כמה פרחחים ערבים התגודד בסמוך לקבוצה וניסו לעורר מהומה. שני ערבים התקרבו ליהודים ואמרו בעברית: " חבל שהיטלר לא עשה מכם סבון", תוך הוספת קללות ואיומים. 

כמה מהעולים נגשו לשוטר ודרשו לעצור את השניים או לפחות לקבל את פרטיהם, כדי להגיש תלונה מסודרת המשטרה. השוטרים סירבו בכל תוקף לעכב את השניים והניחו להם ללכת לדרכם.

↓ בצאתם מן הקודש

ביציאה מהר הבית
היציאה מהר הבית נעשתה, כרגיל, עם הפנים פנימה אל מקום המקדש. חברי הקבוצה נשארו דקות ארוכות סמוך ליצאה מהר הבית, שרו "יבנה המקדש" ו"זכרני נא". לקריאות אללה אכבר של הערבים, ענו העולים בקריאות: "ה' הוא הא-להים", "ה' מלך, ה' מלך, ה' ימלוך לעולם ועד" וקריאת שמע בקול גדול.

לפני שנפרדו, הבטיחו העולים לחזור להר הבית עוד פעמים רבות ולעודד כמה שיותר יהודים להצטרף לעליות ההרה. ביציאה פגשו העולים את החברים שזכו להכנס מוקדם יותר. החברים הופתעו מהזמן הרב שנאלצו חבריהם להמתין בכניסה להר. הרבנית רבקה שמעון, הבטיחה לספר על כך בדיון על הר הבית שיתקיים מחר בועדת הפנים של הכנסת.
הצד הפנימי של הכותל המערבי של הר הבית
ליד הרמה המוגבהת בהר הבית
הר הבית מצפון למקום המקדש (צילום ערבי)

הר הבית. דנים במיקום המדוייק של בית המקדש
הר הבית. ככה יעשה לערבי שמפריע יותר מדי ליהודים (צילום ערבי)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה