יום שני, 1 בספטמבר 2014

תמונות: השקט (היחסי) שאחרי הסערה וגם היכרות קצרה עם חלק מהעולים

אתמול הערבים הגדישו את הסאה || היום רובם נשארו בחוץ

פרופ' בן ישר. זקן עולי הר הבית
עד לפני כמה שנים, יום חול (חוץ מיום רביעי) שבו עלו יותר ממנין יהודים להר הבית נחשב ליום מיוחד. בשנה האחרונה עולים מדי יום יהודים רבים להר הבית והדבר הפך בעינינו לשגרה. 

כמו אתמול, גם היום עלו להר הבית עשרות יהודים. לעומת אתמול, המשטרה לא איפשרה את כניסת האספסוף הממומן על ידי חמאס וההר היה שקט יחסית.


↓ להודות על הנס, להתכונן להקמת הבית, מזקנים אתבונן
דוד בא עם אמו להודות על הנס בהר הבית

מנהל מיזם הליב"ה, אשר עולה מדי יום להר הבית שלוש פעמים לפחות, מדווח על יהודים רבים שעלו היום להר הבית ועל נוכחות ערבית דלילה למדי בהר, בעקבות פעילות משטרתית.


הכלה הנאוה נאוה מבאר שבע הגיעה ביום חופתה להעלות את ירושלים על ראש שמחתה ולהתברך מפי השכינה ביום חופתה וביום שמחת לבה.

הילד דוד קאליש מבת עין עבר תאונת דרכים קשה ובחסדי ה' הוא שב לאיתנו הראשון. היום הוא עלה עם אמו אוריה הדסה להודות לה' במקום קדשו על חסדיו ועל נפלאותיו.

הכלה נאוה מתפללת על בית ה' ועל ביתה הפרטי
היום עלה להר הבית פרופ' מנחם בן ישר מקיבוץ משואות יצחק. פרופ' בן ישר עולה להר הבית ופועל למענו כבר 47 שנים, הוא אחד מוותיקי העולים ונחשב לזקן עולי הר הבית. כבר בשנת תשכ"ז, מיד לאחר מלחמת ששת הימים הקים פרופ' בן ישר את תנועות 'אריאל' ו'אל הר ה'', אשר פעלו למען החזרת הר הבית לידי עם ישראל.

הרב אליעזר אפרסמון ואשתו אסתר, הגיעו היום, כהרגלם, מביתם בחברון לירושלים, כדי לחזות בנועם ה' ולבקר ב(הריסות) היכלו. משפחת אפרסמון היא בין ותיקות הישוב היהודי בחברון ובניה הם בין העולים הקבועים להר הבית.

תקצר היריעה מלספר על כל אחד מעולי הר הבית, לכן סיפרנו בקצרה רק על חלקם הקטן. כל יהודי, אשר נשאו ליבו לעשות למען בית ה' החרב, הוא סיפור מיוחד בפני עצמו, אשר שמו יחקק בדפי ספר הגאולה של עם ישראל. בעזרת ה' נכיר לגולשים מדי פעם עוד כמה מעולי הר הבית.


אחת שאלי מאת ה', לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו. אלול בהר הבית
אחת שאלי מאת ה', לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו. אלול בהר הבית
הצד הפנימי של הכותל המערבי. יהודים בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה