יום רביעי, 4 בדצמבר 2013

סרטון ותמונות מתרגול הדלקת מנורת המקדש

 מסיק זיתים, כתישתם, הכנת שמן זית זך כתית למאור, הטבת הנרות והדלקתם - בקרוב במנורת הזהב בבית המקדש


מארגני תרגול הדלקת המנורה על רקע המנורה
הכנת שמן למנורת המקדש
כמאה שוחרי מקדש השתתפו במעמד תירגול של הדלקת מנורת המקדש, את הנרות הדליק הכהן הרב אליעזר גולדשמידט לבוש בבגדי כהונה, סמוך להר הבית ורחבת הכותל.

ארגוני המקדש ביקשו לקיים את מצוות הדלקת המנורה בהר הבית עצמו, על פי ההלכה, שהרי לפי ההלכה הדלקת המנורה היא מצווה שעם ישראל חייב בקיומה בכל ימות השנה.

שוחרי המקדש פנו אל שר הדתות ואל ראש עיריית ירושלים, בבקשה להדליק את המנורה במקום העזרה, שקדושתה במקומה עומדת למרות שהבית חרב. לפי התרשים שצורף לבקשה, מקום העזרה נמצא בחלקו בתוך מבנה כיפת הסלע, וחלקו מחוץ למבנה. כך ש"ניתן להדליק את המונרה כמצוותה מבלי לפגוע בשום דבר שקיים במקום" כלשון הפונים.

בעת מסיק הזיתים
משבושש המענה לבוא, ושום תשובה לא ניתנה לבקשה, קיימו אמש כמאה משוחרי המקדש מעמד תירגול והדמייה של הדלקת הנרות, כפי שהיא אמורה להיעשות בתוך הר הבית פנימה.

במשך שבוע החנוכה קיימו שוחרי מקדש מסיקי זיתים בגליל בשומרון וביהודה, המוסקים פעלו בתנאים ההלכתיים המיוחדים הנדרשים להדלקת המנורה. בשעת ערב צעדו המוסקים עם כדי השמן בידיהם משער ציון, בראשותו של הפרופ' הלל וייס שניצח על האירוע.

הרב ישראל אריאל שכובד בהנחיית החלק ההלכתי, הסביר כי ביכולתינו להדליק את המנורה בתחום המקדש עוד הלילה. הדבר תלוי רק בשאלה האם אנחנו רוצים בכך.

לאחר ההדלקה שהתקיימה אמש ברחבת המנורה שבמעלות הרובע היהודי, הוצתו בזו אחר זו 24 משואות על ראשי הרים בכל רחבי הארץ. המשואות הודלקו לשיחזור המנהג מימי בית שני, שבו השיאו משואות בראשי חודשים כדי להודיע על קידוש החודש בלשכת הגזית שבבית המקדש.

קרית ארבע חברון - ילדי משמר יהודה בעת מסיק הזיתים למנורת המקדש
מארגני תרגול הדלקת המנורה על רקע המנורה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה