יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

היהודים חזרו להר הבית. המשטרה מפסיקה את משחקי הכדורגל

שוטר עם כדור שהחרים לערבים
בעת משחק כדורגל בהר הבית צילום: ארנון סגל

הר הבית נפתח שוב לכניסת יהודים, לאחר שהיה סגור במשך רוב השבוע האחרון. לבקשת העולים, המשטרה הפסיקה משחק כדורגל בהר הבית.


עשרות יהודים עלו היום להר הבית בטהרה. בין יתר העולים היתה קבוצה שהגיעה במיוחד מנהריה ועלתה להר הבית בהדרכת הרב איתי אליצור מפסגות.


ביום שני שעבר המשטרה סגרה את הר הבית לכניסת יהודים, לאחר שקבוצת יהודים הניפה בהר הבית את דגל המדינה ושרה את ההמנון הלאומי בהר.

הר הבית נסגר לכניסת יהודים החל מיום שני ועד היום, עקב חג מוסלמי, זאת למרות שהנוכחות המוסלמית בהר הבית בשעות הביקור הקבועות היתה דלילה יותר מימים רגילים. קבוצות ההתנפלות המוסלמיות האחראיות על יצירת פרובוקציות כלפי יהודים וכלפי המשטרה בהר הבית, אינן פעילות בחגי האיסלם עקב חופשה מרוכזת הניתנת להם על ידי מעסיקיהם.


עשרות יהודים שעלו הבוקר להר הבית, דיווחו על המשך משחקי הכדורגל של הערבים בהר הבית, אולם הפעם, המשטרה לא נשארה אדישה ולפחות במקרה אחד היא פעלה להפסקת הביזיון וחילול המקום הקדוש.

העיתונאי ארנון סגל שעלה היום להר הבית, סיפר שיהודים שנפגעו מחילול המקום התלוננו בפני שוטר על משחק כדורגל בהר, השוטר ניגש לילדים והחרים את הכדור (ראו וידאו מצורף). יצוין, שבניגוד לעבר, שבה טענו השוטרים שאינם מוסמכים להפסיק את משחקי הכדור בהר הבית היתה זו היום הפעם השניה בה העולים להר הבית נוכחים בתפיסת הכדור והפסקת המשחק על ידי שוטרי המקום.

ראוי לציין שעלית היהודים היום להר הבית היתה העליה הראשונה לאחר, התפילות והנפת הדגל ביום שני בער בהר הבית. מצד המשטרה הופגנו מתח וחשדנות כלפי העולים, כך גם מצד אנשי הואקף שניסו להטריד את העולים, אולם הדבר לא הצליח להעיב על השמחה של העולים היהודים בחזרה להר הבית וניכר היה שהיחס של הקצינים ושוטרי המקום כלפי העולים היה הוגן וידידותי.

בשיחות אישיות בין שוטרים ליהודים שעלו היום להר הבית, הבהירו העולים לשוטרים, שלמרות שפעולות שנעשו על ידי חלק מהעולים לשינוי מדיניות הדיכוי כלפי היהודים בהר, גורמות בהכרח לחיכוך עם השוטרים, הרי שהפעולות לא מכוונות לפגוע במשטרה ובשוטריה, אלא לשנות את מדיניות הממשלה בהר הבית.

מובן שמשטרת ישראל ושוטריה, כולל המפקדים הבכירים, לא פועלים על דעת עצמם, אלא בהנחיה של הדרג המדיני ולכן הקפידו כל החברים שלא לפגוע בשוטרים בכל דרך, ואף לא באופן מילולי. לפי תגובות השוטרים, נראה שהשוטרים מבינים היטב לליבם של העולים היהודים ותחושות הקיפוח שלהם וכי הטענות אינן מופנות אישית אליהם או למפקדיהם, אלא כלפי הדרג המדיני בכלל וכלפי ראש הממשלה בפרט.

מעניין לציין שעל אף מגוון הדעות שבין העולים להר הבית באשר לדרכי הפעולה לשינוי המצב בהר הבית ולגאולתו, הרי שיש הסכמה רחבה בין החברים, שיש לשמור על כבוד קציני המשטרה ושוטריה ולא להגרר, חלילה, לעימות אישי עם אנשי החוק בכל הדרגים, הנאלצים לבצע פעולות, אשר לעתים קרובות מנוגדות לצו מצפונם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה