יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

אהרונוביץ' לפייגלין: המשטרה תתחיל לאכוף את פסק בג"צ למניעת משחקי כדורגל בהר הבית

כדורגל בהר הבית | לא עוד
ידיעה משמחת || שר המשטרה יצחק אהרונוביץ השיב במכתב לח"כ פייגלין לפיו תתחיל המשטרה מעתה והילך לאכוף את החוק בהר הבית ותמנע מהערבים לשחק כדורגל במקום ולחלל את קדושתו של מקום המקדש

סגן יו"ר הכנסת משה פייגלין קיבל תשובה מפתיעה משר הבט"פ יצחק אהרונוביץ', הנוגע להתנהלות המשטרה באכיפת חוק המקומות הקדושים בהר הבית.

אהרונוביץ השיב לשאילתה של פייגלין שהגיש בעקבות משחקי כדורגל בהר הבית. לאחר האירוע שיהודים שביקרו במקום תפסו את הכדור, ונתנוהו לשוטרים. השוטרים החזירו את הכדור לידי המוסלמים שהמשיכו לשחק כדורגל במתחם, בניגוד לחוק המקומות הקדושים, ובניגוד לפסיקת בג"צ מפורשת בענין.

לדברי השר אהרונוביץ., השוטרים שסייעו לנערים המוסלמים לשחק כדורגל בהר הבית, אכן נהגו שלא כחוק, ואף בניגוד לפסיקת בג"צ. לדבריו "הטענה שהועלתה בשאילתה לגבי פסיקת בג"צ, והתחייבות המשטרה לשמירה והקפדה עליה, מקובלת ונכונה".

השר מצהיר כי "למרות פרק הזמן שחלף מאז ניתן פסק הדין בבג"צ בנושא, אין חולק על כך כי מדובר בהחלטה מחייבת, ולפיכך משטרת ישראל תקפיד על אכיפתה ועל הנחיית כוחותיה בשטח בהתאם. כבר עתה עוסקת המשטרה, במספר ערוצים, על מנת לוודא את השמירה על קדושת המקום, על פי החלטת בג"צ הנדונה".

בתנועת "מנהיגות יהודית" בירכו את השר על הודעתו ותובעים "שהשר לביטחון פנים יבצע בדיקה מי נושא באחריות לכך שההוראות הברורות של הבג"ץ בעניין לא כובדו עד עתה, ויפעל להעמיד את האחראים לכך על חומרת התנהלותם".

גם במטה ארגוני המקדש הגיבו בברכה. הודעת השר אהרונוביץ' שהמשטרה תחל מהיום לכבד את החוק, ותמנע את הישנותם של המראות הפוגעניות בקדושת הר הבית מעודדת, ומבטיחה את הפסקת הפיכתו של הר הבית למגרש משחקים. 



המכתב שנשלח לח"כ משה זלמן פייגלין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה