יום שני, 1 ביולי 2013

עבאס: "מזימה ישראלית להרוס את אל-אקצא ולהקים את בית המקדש"

עבאס מעליל על ישראל: "מזימה מרושעת ומסוכנת [של ישראל] להרוס את [מסגד] אל-אקצא ולהקים את בית המקדש המדומה"

מאת: איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק / מבט לתקשורת פלסטינית

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס ממשיך לקדם את העלילה של הרש"פ, לפיה ישראל זוממת ופועלת כדי להרוס את מסגד אל-אקצא בירושלים. בראיון שהעניק לעיתון הסעודי "אל-וטן," הוסיף עבאס כי העולם הערבי והאסלאמי צריך לפעול יותר בתגובה לתוכניות של ישראל:

עבאס:
"כל אלו מעשים [של ישראל] המצביעים על מזימה מרושעת ומסוכנת להרוס את [מסגד] אל-אקצא ולהקים את בית המקדש המדומה. למרבה הצער, הסכנות הללו, שגלויות לעיני כל, טרם זכו לתגובות ערביות."
 

התייחסותו של עבאס ל"בית המקדש המדומה" היא חלק משיח ומטרמינולוגיה שבה משתמשת הרש"פ בקביעות כדי להכחיש את ההיסטוריה של ישראל בירושלים, כפי שמדווח מכון "מבט לתקשורת פלסטינית." התייחסות זו קשורה גם לטענות השקריות של הרש"פ לפיהן לא היה מעולם מקדש יהודי על הר הבית בירושלים. עבאס מציג את לקיחת ירושלים מידי ישראל כחובה אסלאמית. בנאום שנשא בפסגה הערבית בשנת 2010, אמר עבאס למנהיגים הערבים שלקיחת ירושלים מידי ישראל הינה חובה דתית אסלאמית מהדרגה הגבוהה ביותר - פַרְד עַיְן - מצווה אישית דתית, שחלה על כל אדם מוסלמי:

עבאס: "אני אומר למנהיגי האומה הערבית שלנו ולאנשיה: ירושלים וסביבותיה הן פיקדון שאללה העניק לנו. הצלת [ירושלים] מפני מפלצת ההתנחלות, ומפני סכנת הייהוד והפקעת [האדמות] הינה מצווה [אסלאמית] אישית [ערבית: פַרְד עַיְן] המוטלת על כולנו. לפיכך, אני קורא לכולכם לפעול ברצינות ובדחיפות להצלת [ירושלים] ולעשות את כל הניתן על מנת לחזק את נחישותנו ולשמור על אופייה ההיסטורי, התרבותי והדתי."
[ערוץ אל-ג'זירה, 27/03/2010]
לחץ לצפייה בסרטון

בנוסף, מחמוד עבאס חזר בעבר על רעיונות מהמסורת האסלאמית כדי לטעון שישראל לא תישאר זמן רב בירושלים. לפי עבאס, ירושלים היא עיר אסלאמית, והשלטון הישראלי בה הוא אי-צדק, ולכן בירת ישראל עתידה להיות תחת שלטון האסלאם:

עבאס:
" עריץ לא יאריך ימים בירושלים; העריצות לא תמשיך להתקיים. הניצחון יגיע, אם ירצה האל. האדמה הזו היא האדמה הטובה ביותר של אללה, שאליה הוא בוחר את מיטב מאמיניו, כפי שנאמר בדבריו של הנביא [מוחמד]."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 11/07/2010]


מדיניות הרש"פ של הכחשת ההיסטוריה הישראלית בירושלים באה לידי ביטוי בכתבת חדשות בטלוויזיית הרש"פ הרשמית, על חפירות ארכאולוגיות בסמוך לכותל המערבי. על פי המדווח בכתבה, ארכאולוגים ישראלים "מזייפים את העובדות ההיסטוריות" מפני שבית המקדש התקיים "רק במוחם של הארגונים הקיצונים":

"בעמקי האדמה, מתחת למסגד אל-אקצא, מתנהל מרוץ [ישראלי] נגד הזמן להשלמת החפירות, בחיפוש אחר [בית] המקדש, שקיים רק במוחם של ארגונים קיצונים. התמונות הללו חושפות את היקף החפירות. כאן רואים עיר תת-קרקעית, שחפרו אותה ארגונים קיצונים יהודים, אשר מזייפים עובדות היסטוריות על ידי קישורן להיסטוריה היהודית, שאין לה זכר בארצנו."
[הטלוויזיה הפלסטינית (פת"ח), 25/10/2012]
לחץ לצפייה בסרטון

מופתי הרשות הפלסטינית, מוחמד חוסיין, הכחיש גם הוא את ההיסטוריה היהודית בירושלים, בטלוויזיה הפלסטינית:

מופתי הרש"פ:
"הם [היהודים] רוצים להגיד, או לטעון שבמקום הזה [הר הבית] היה פעם, לטענתם, בית מקדש. אך למעשה, באף תקופה לא היה בית מקדש, באף תקופה לא היה מקום פולחן ליהודים או לזולתם, במקום של מסגד אל-אקצא."
[הטלוויזיה הפלסטינית (פת"ח), 05/01/2012]

לחץ לצפייה בסרטון

המופתי טען פעמים רבות שישראל מתכננת להרוס את המסגד ולבנות במקומו את "בית המקדש המדומה":

"המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטינים, שיח' מוחמד חוסיין, קרא לאזרחים לעלות למסגד אל-אקצא המבורך כדי למלא אותו ולהגן אליו, במיוחד לאור האיומים האחרונים מצד הקיצונים המתנחלים והבכירים הישראלים, שקראו לפלוש למסגד ולכפות עליו ריבונות ישראלית לשם הקמת בית המקדש המדומה שלהם."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 07/05/2013]

"מבט לתקשורת פלסטינית" מתעד כי הכחשת ההיסטוריה היהודית בישראל ובפרט בירושלים, היא מרכיב יסודי באידיאולוגיה של הרש"פ ובישראל בכלל, והיא גם מהווה בסיס לשלילת זכות הקיום של ישראל.

להלן קטע ארוך יותר מהריאיון שהעניק מחמוד עבאס לעיתון הסעודי "אל-וטן":

ש: "מוסדות יהודים עושים מאמצים קדחתניים גלויים ונסתרים להשלים את ייהוד [מסגד] אל-אקצא ולהשתלט עליו, במיוחד בעקבות הפלישות החוזרות ונשנות לאל-אקצא המבורך ותקיפות המתפללים. כיצד אתה סבור שהדבר משפיע ברמה הפלסטינית והאזורית? והאם אתה חושב שהתגובות הערביות והאסלאמיות הן ברמה הדרושה?"

ת: "אמרנו בכמה הזדמנויות שאל-אקצא בסכנה, משום שהחפירות שמבצעת ישראל סביב ה'חרם' (הר הבית) ותחת יסודותיו, מציבות אותו בסכנת קריסה. כמו כן, מניעת הגעתם של מתפללים פלסטינים תושבי הגדה המערבית למסגד, והתרת הרסן ליהודים הקיצונים להיכנס לרחבותיו ולקיים את טקסי הדת שלהם - כל אלו מעשים המצביעים על מזימה מרושעת ומסוכנת להרוס את אל-אקצא ולהקים את בית המקדש המדומה. למרבה הצער, הסכנות הללו, שגלויות לעיני כל, טרם זכו לתגובות ערביות, אסלאמיות ובינלאומיות הולמות. רוב המדינות לא יישמו את ההחלטות שהתקבלו בוועידת הפסגה הערבית והאסלאמית בדבר הגשת סיוע לתושבי ירושלים ולמוסדותיהם. למען הצדק וההיסטוריה, נציין שאחינו בממלכה הערבית הסעודית נותנים תמיד יותר ממה שהם מתחייבים בוועידות הפסגה."
[אל-וטן (סעודיה), 03/06/2013]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה