יום חמישי, 11 ביולי 2013

תלמידי ישיבת אור וישועה בחיפה עלו היום להר הבית

תלמידי ישיבת אור וישועה בהר הבית
50 מתלמידי ישיבת אור וישועה בחיפה עלו היום להר הבית לראשונה, לאחר הצטרפותו של הרב אליהו זיני, ראש הישיבה ורב הטכניון לרבנים הקוראים לעלות להר הבית.

למרות שהרב זיני עצמו לא עלה עד היום להר הבית, הוא הצטרף לאחרונה לקוראים לעלות להר הבית,



כבר בתשס"ז (2007) כאשר נשאל בראיון עיתונאים מה דעתו בקשר להר הבית, השיב הרב זיני כי "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לכל יהודי, והעדות לכך היא האיסור שאוסרים עלינו להתקרב אליו. רק לאויבינו מותר".

לפני כשנתיים נשאל הרב זיני על ידי אחד מתלמידיו מה דעתו בענין הר הבית מבחינה הלכתית ומבחינה השקפתית. בתשובתו שפורסמה ברבים בעלון הישיבה ובאת האינטרנט כתב הרב זיני ש"אין צל של ספק שלא רק שמותר לעלות לאזורים בהר הבית שעליהם ת"ח רשומים שעסקו בנושא (כמו הרב גורן זצ"ל והמבדיל לח"ט הרב ליאור שליט"א ועוד) התירו לעלות בהם, אלא שאף מצוה יש בדבר".
תלמידי ישיבת אור וישועה בהר הבית

בדבריו כתב הרב שיש לעלות להר הבית "כדי להראות לעולם כולו שמקום מקודש זה שייך לעם ה' לעד ולנצח נצחים". "ובפרט בימינו, בה מדינת ישראל מונהגת זה שנים רבות ע"י הנהגות שאחת יותר חולה מחברתה, ומסוגלת לוותר על נכסי צאן ברזל של האומה. הנהגות המעניקות אפילו לממשלות זרות (כגון ואטיקן, רוסיה) דבר שלא נשמע כמותו בתולדות האנושות, כגון בעלות על קרקעות בתוך שטחי ארצנו, ולא נשמע חולי נפשי גדול מזה אי פעם".

הרב זיני ציין כי "אינני מדבר על העמדה המשקפת חולי נפשי יותר קשה ממה שהיינו עד לו בימים האחרונים, כשמערכת המשפט של המדינה אסרה על יהודי לעסוק בפולחן כלשהו בהר הבית, בעוד היא מתירה זאת לכל גוי עלי אדמות. שומו שמיים על זאת!"

לכן, סיכם הרב זיני, "על אף שאין ספק שיש דברים יותר דחופים לטיפול באומה כולה, ברמת הפרט וברמת הכלל, מ"מ לא ניתן להזניח גם את הר הבית, שמא יושמט מידינו לגמרי, ונצטרך לחכות ניסים על טבעיים להשיבו אל האומה, במיטב המסורת האנטי ציונית, וזה אף אם מאה רבנים ציוניים מכובדים ככל שיהיו יחתמו עליו".
תלמידי ישיבת אור וישועה בהר הבית

בחודשיים האחרונים חלה התפתחות נוספת בעידוד הרב זיני את העליה להר. ביום ירושלים האחרון, הזמין הרב רבנים ומרצים להרצות בישיבה בפני התלמידים את הידע התורני והמחקרי הקיים בענייני הר הבית ובנין המקדש. הרב זיני קרא לתלמידיו לקחת חלק פעיל בייהוד הר הבית והגנתו מכוונות המוסלמים לרשת אותו, ולהביא לשינוי ביחס הרשויות להר הבית. כתוצאה מכך עלו היום לראשונה עשרות מלתמידי הישיבה להר הבית.

בעלייתם היום להר הבית זכו התלמידים להדרכה מקיפה מפיו של הרב יהודה אדרי, לצד חלחלה שאחזה אותם למראה ההרס והחורבן שגילו במקום: קבוצות מוסלמיות עוינות, טרקטורים פעילים, תילי חורבות ועבודות עפר חדשות.

עבודות הרס של הערבים בהר הבית

ערבים שופכים פסולת בהר הבית

עבודות הרס של הערבים בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה