יום ראשון, 19 במאי 2013

ירדן דורשת: לאסור כניסת יהודים להר


גם כבשת הרש שנותרה ליהודים בהר הבית, כניסה דרך שער אחד בלבד מתוך 11, שפתוח למשך שעות ספורות בשבוע – עומדת בסכנת ביטול. השבוע דיווחה סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית "פטרה" ששגריר ירדן בישראל, וליד עבידאת, מנהל מגעים מתקדמים עם משרד החוץ הישראלי ולשכת ראש הממשלה בניסיון לעצור מיידית "כניסת קיצונים יהודים למתחם הר הבית". השגריר קרא למנוע 'התקפות שיטתיות' שכאלו כנגד המקומות הקדושים, דבר שמהווה לטענתו הפרה של החלטות ואמנות בינלאומיות ונועד להלהיט את רגשות המוסלמים בעולם כולו.
ומה נכלל ב'התקפות' המדוברות? לא מדובר כאן על נסיון לפגוע במסגדים ואפילו לא בתפילה יהודית – שהרי אלו ייתקלו כידוע בתגובה משטרתית נוקשה. מדובר בסך הכל בעליה של עשרות ולכל היותר מאות בודדות של יהודים להר, שבאופן תמוה ונטול כל מידתיות הניב בשבוע האחרון כינוס של הליגה הערבית וגינוי גורף לישראל.
בקרב תנועות הר הבית היהודיות נרשם השבוע חשש מכך שהלחץ הערבי בעניין יניב הישגים. שם טוענים שהרשויות הישראליות נוטות להתרצות לכל לחץ ערבי בעניין הר הבית. כבר השבוע, בחג השבועות, הוגבלה מאוד עליית יהודים להר בעקבות התלהטות מוסלמית בבוקר החג, כך שבעוד תיירים הורשו להסתובב בהר בחופשיות, יהודים חובשי כיפה הוגבלו למסלול קצרצר בן כשבעים מטרים שלאחריו נדרשו לעזוב מיידית את המקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה