יום שלישי, 12 בפברואר 2013

ההכנות לקרבן הפסח תשע"ג יצאו אתמול לדרך

 כנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

המטה המשותף של תנועות המקדש ערך אתמול כנס הכנה לקרבן פסח.  הכנס הוקדש לזכרו של הר אביגדור אלבום זצ"ל, שהיה מראשוני הפעילים לחידוש עבודת המקדש בימינו.  הכנס גם עסק באפשרויות לחדש כבר היום את שקילת מחצית השקל למקדש.  בכנס נכחו כמאה איש, שהביעו רצון לקחת חלק פעיל בהכנות ובניסיון להקריב את הפסח השנה.  כל הנואמים ציינו את החשיבות בלימוד מעמיק של הלכות המקדש ואת המעבר המיידי משלב הלימוד העיוני לשלב המעשים בפועל.


הרב יואל שורץ שליט"א הזכיר את הכמיה בפועל של גדולי הדורות שעברו למקדש. הוא ציין את ההתייחסות הרצינית של חלקם ליימוד הלכה למעשה של הלכות טהרה וקדשים ולחידוש העבודה בפועל. הוא הזכיר את הרצון לחדש את העבודה בזמן החתם סופר ואת העובדה שבעיני החתם סופר המניעה היחידה לחידוש העבודה היתה ההתנגדות של השליטים הגויים בהר הבית.

הרב ישראל אריאל שליט"א התייחס בדבריו לחידוש מצות מחצית השקל בימנו וציין שלא ניתן להעלות על הדעת שנחכה עד שנסיים לבנות את בית המקדש ורק אחר כך נתחיל שוב להעלות מחצית השקל. לדבריו, מצב שהר הבית בידינו ויהודים עולים אליו, זה המצב הנקרא בפי חז"ל "בפני הבית" ולכן יש כבר כיום לגייס כסף רב לצורך חידוש עבודת המקדש ובנייתו.

חבר הכנסת משה פייגלין סיפר על הקשר העמוק שלו להר הבית, הוא ציין את עלייתו החודשית ביום י"ט לכל חודש, עליה שהחלה בזכות בקשה של הרב יוסף אלבום שליט"א. פייגלין ציין את החובה לחדש את הקשר שלנו למקדש כחלק מקשר לחיות של עם ישראל, הוא הבטיח להמשיך ולפעול בנושא במלוא המרץ.

הרב יוסף אלבום שליט"א -  מזכיר התנועה לכינון המקדש, בנו של הרב אביגדור אלבום זצ"ל (שנפטר לפני כחודש ואשר הכנס הוקדש לזכרו) סיפר על האופן בו הוא נמשך להר הבית עוד כבחור בן ארבע עשרה. הוא סיפר כיצד רתם לענין את דודו הרב דוד טעביל אלבום זצ"ל ואת אביו הרב אביגדור אלבום זצ"ל. הר אלבום סיפר על עליותיו הראשונות להר הבית ועל החשדנות המשטרתית כלפיו עד שהתירה לו לעלות לאחר שנה שלמה של מאבקים בהיותו בחור בן 18.
הרב אלבום קרא לכל איש ואישה, תינוק ותינוקת לעלות להר הבית בקביעות. רק נוכחות יהודית גדולה בהר הבית תאפשר בסופו של דבר לקיים את המצוות התלויות במקום.

פרופ' הלל ויס דיבר בלהט על הצורך להכנות מעשיות לחידוש הקרבת הפסח השנה, הוא ביקש מכל אחד מהמשתתפים לקחת חלק מעשי בהכנות ולהשתתף בנטל הכספי הרב הכרוך בדבר.

הרב מרדכי רבינוביץ' שליט"א העלה את השאלה האם ניתן לחדש כיום את העבודה והאם הקורבנות יעלו לריח ניחוח. הוא הביא טיעונים שונים מדוע ניתן לחדש את העבודה וציין בין היתר שעבודת בית המקדש מוטלת עלינו בכל מקרה, כשם שמוטלת עלינו חובה להתפלל גם כשנאמר שה' מאס בתפילתנו. בנוסף הוא הביא את דברי הנצי"ב בהרחב דבר שכאשר המקדש נבנה ברשות האומות, הדבר מעיד שהקורבנות יעלו לריח ניחוח לה'.

הרב מאיר חקאק הלוי שליט"א סיפר ניסיון להשיג אישור להקרבת הפסח בשנת תשס"ז ועל פגישה במשטרת הקישלה, בה התבקשו המארגנים להציע חלופות למקום שחיטת הפסח (כלומר להקריב את הקרבן מחוץ להר הבית).

נועם פדרמן סיפר על ניסיונותיו להביא שה להר הבית מדי פסח ועל תגובות המשטרה. הוא קרא לכל הנוכחים להצטרף אליו השנה ולהגיע להר הבית עם כבשים. נועם מאמין שהתמדה והצטרפות של ציבור רחב לניסיונות הקרבת הפסח, יסחפו בסופו של דבר את הציבור ויבקיעו את חומת ההתנגדות מצד השלטונות. הוא הביא לדוגמא את את עליותיו להר הבית כנער צעיר, עת היה ניתן לפגוש במקום יהודי או שניים. המאבק הסיזיפי הביא לכך שכיום אלפי יהודים פוקדים את ההר בטהרה והדבר נחשב לדבר שבשגרה.

הרבנית יהודית דסברג קראה להחל במכירת מנויים לקורבן הפסח, היא סיפרה על אימה שתחי' שאמרה שזכתה להאריך ימים, כדי שתוכל להיות המנויה הראשונה על קרבן הפסח.



 הרב יואל שוורץ שליט"א בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

 הרב ישראל אריאל שליט"א בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

 הרב ישראל אריאל שליט"א בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג


 הרב מרדכי רבינוביץ' שליט"א בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

 ח"כ משה פייגלין בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

 ח"כ משה פייגלין בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

 הרב יהודה גליק וח"כ משה פייגלין בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג


פרופ' ר' הלל ויס בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

 הרב יונתן האן שליט"א בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

 הרב מאיר חקאק הלוי שליט"א בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

 נועם פדרמן בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

 הרבנית יהודית דסברג בכנס הכנה לקרבן פסח תשע"ג

3 תגובות:

  1. הכתבה מרגשת, הצילומים מרחיבים את הלב. יהי רצון שנזכה עוד השנב להגשים את המשאלות בנות אלפיים לחידוש העבודה ובנין המקדש.

    השבמחק
  2. וואו, מרשים, מעורר...
    ניתן להשיג הקלטה של הכנס?
    אולי כדאי לקשר דרך האתר אל היהודים שדרכם ניתן להשיג שה לקרבן וכן למי ניתן לתרום את מחצית השקל. בהצלחה! ניפגש על ההר, ליד הבית...

    השבמחק
    תשובות
    1. ראה סרטון של נאום פייגלין:
      http://the--temple.blogspot.co.il/2013/02/blog-post_4013.html

      היו עוד הקלטות, בע"ה הן יעלו בהמשך.

      מחק