יום שלישי, 11 בדצמבר 2012

'רשימת המקדש' בליכוד

אם כולם אומרים, כנראה שלפחות יש בזה משהו. מה המשותף לאתר קרן אל אקצה האסלאמית, לאתר האינטרנט השמאלי '61', למועמדת הטריה במפלגת העבודה מרב מיכאלי ולחוקר הדתות תומר פרסיקו? כל אלו טוענים שברשימת הליכוד לכנסת ה-19 קבוצה נרחבת התומכת באופן מובהק בהקמת הבית השלישי.  
ראשון לדבר על כך היה אתר קרן אל אקצה 'pls48', שביכה את העובדה שבצמרת הליכוד הנבחרת מצויים כמה תומכים רציניים ברעיון חלוקת ההר בין יהודים למוסלמים, כדוגמת אלקין, דנון, לוין ופייגלין.
גם מרב מיכאלי כתבה על כך בציניות בדף הפייסבוק שלה: "ברכות לכולנו לרגל בחירת וועדת ההקמה של בית המקדש השלישי, הידועה בשמה הזמני "הליכוד מקדשנו". לכל מי שמעוניינת/יין בחיים במדינת רווחה יהודית ודמוקרטית, מוזמנת להצביע למפלגה היחידה שמחויבת אליה, העבודה".
בשבוע שעבר פירסם גם אתר השמאל '61' כרזה בעניין שתקפה את הח"כים המדוברים: "בקיץ שעבר, בזמן שרבבות אזרחים הזיעו בכיכרות ונלחמו על הבית, המנצחים הגדולים בפריימריז של הליכוד נלחמו דווקא על בית שלישי. מה משותף לשר יולי אדלשטיין, לח"כ זאב אלקין ולח"כ ציפי חוטובלי? שלושתם זכו במקומות גבוהים מאוד בפריימריז של הליכוד, שלושתם ממש לא מתעניינים במצוקת הדיור שממנה סובלים רוב הישראלים, וכרבים אחרים ברשימת הליכוד החדשה, הם מגלים התלהבות גדולה מפרויקט נדל"ני מאוד מסוים – הקמת בית המקדש השלישי".
באתר קוראים כנראה באדיקות את המדור שלפניכם ומרבים בציטוטים ממנו. למשל: "[גם] חוטובולי מעדיפה, ככל הנראה, לשלם מסים למטרות אחרות לחלוטין. "הקמת המקדש במקומו בהר הבית צריכה לסמל את הריבונות המתחדשת של עם ישראל בארצו", הצהירה בספטמבר מעל דפי "מקור ראשון". "עלינו להעמיק את אחיזתנו בהר הבית כחלק מהעמקת אחיזתנו בארץ ישראל כולה, כהכנת כלי הקיבול לשינוי ההוויה המתבקש הזה".
מעניינים אף יותר דבריו של חוקר הדתות תומר פרסיקו שתוך ניתוח 'דף הבית' דנן מהשבוע שעבר הוא מגיע למסקנה מעניינת לפיה בליכוד פועלים בנחרצות גדולה יותר למען ייהוד הר הבית, מאשר במפלגת הבית היהודי: "על רקע השדולה למען הר הבית בליכוד, מעניין לראות שדווקא ב'בית היהודי' מרגיעים. בתגובה לשאלה במדור הנ"ל ('דף הבית') בגיליון שישי האחרון הם פוסקים: "הדרך לבנות מקדש עוברת בהוויה שבונה מחדש את כל מה שנהרס עם בתי המקדש החרבים. בניית חברה מתוקנת ומוסרית. בנייה ולא הרס". כלומר [לשיטת הבית היהודי. א"ס], יש עוד זמן, והעיקר, בכל מקרה, הוא המוסר והצדק החברתי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה