יום שני, 8 באוקטובר 2012

בתנועות המקדש חושדים: מעצר פייגלין תוכנן מראש


יום שלישי האחרון היה סוער בהר. עלייתו המתוכננת מראש של יו"ר מנהיגות יהודית להר הכתה גלים באתרי האינטרנט הערביים, ולא בפעם הראשונה. פירסום מוקדם של עלייתו של פייגלין הוביל כבר פעמיים בשנה האחרונה לסגירת ההר ליהודים. במשטרה נלחצו גם הפעם, ופנו מבעוד מועד למנהלי 'אתר הר הבית' בבקשה להסיר ממנו מודעה שבישרה על העלייה. כנראה שזה היה מאוחר מדי, מפני שהפירסום הזה הופיע בכל זאת באתרים הערביים – והוביל לכך שכבר מעת כניסתו של פייגלין להר נצמדו לקבוצתו אנשי וואקף רבים, והביקור כולו לווה בצעקות רמות כלפי הקבוצה מצד מוסלמים. לקראת סיום הביקור עוכב פייגלין לחקירה יחד עם עולה יהודי נוסף להר, חגי וייס. פייגלין, לטענתו, לא ביצע כל מעשה שנחשב אסור בעיני המשטרה. 
בשל הסערה הערבית סביב הביקור נמנעה כניסתם להר של יהודים רבים שביקשו לעלות אליו, ביניהם כאלו שהמתינו במקום למעלה משעתיים, בעוד תיירים ממשיכים לזרום להר ללא הפרעה. בינתיים נחקרו פייגלין ווייס בתחנת המשטרה הסמוכה. המשטרה ביקשה ליישם עליהם את הנוהל שנוהג לאחרונה בכל מעוכבי ההר – החתמתם על שיחרור בערבות בכפוף להרחקה של 15 יום מההר. בפועל, אגב, מדובר בהרחקה לצמיתות. מהעיתונאי ירעם נתניהו למשל, שאולץ לחתום גם הוא על הגבלות דומות לפני כחצי שנה, נמנעת הכניסה להר עד היום.
אבל למעוכבים של יום שלישי לא היתה כל כוונה לחתום. פייגלין, שנעצר בתשע בבוקר, נלקח לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרו בסביבות השעה חמש. וייס הושאר במעצר, ואולם לפייגלין אמרה המשטרה שהלה חתם על ההגבלות ושוחרר. בתנועות המקדש מעריכים שהמשטרה ביקשה לבדוק כיצד יגיב בית המשפט, ורק לאחר מכן להביא אליו את העצור השני, וייס.
ואכן, שופטת בית משפט השלום תמר בר אשר צבן הורתה על שיחרורו המיידי של ראש מנהיגות יהודית. זו אמרה בפסיקתה שאיננה מעוניינת כלל לדון בשאלה האם תפילה בהר הבית מותרת או אסורה, ואולם קבעה שהמשטרה לא הביאה ראייה לטענותיה שפייגלין הפר את תנאי הביקור בהר, ולכן דחתה אפילו את בקשתה של זו להרחיקו מהר הבית לשבועיים. המשטרה הודיעה שבכוונתה לערער על ההחלטה.

מתוך:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה