יום שלישי, 31 ביולי 2012

ליצר הרע יש הרבה פנים

עלית נשים בטהרה להר הבית מתוך כרוז של נשים למען המקדש
למעשה לא הייתי אמורה להדריך את העלייה שלאחר צום- נדחה תשעה באב, אבל כנראה שאין מקרה בעולם כלל. הצום עבר ואני אחרי הסעודה עושה הכנות למקווה.מה יהיה מחר, לאחר שהיום סגרו את שערי הר הבית? אני חושבת לי. האם תהיינה לי בעיות? האם המשטרה תקשיח עמדות?
אני מגיעה למקווה אחרי הכנות, ומה רואות עיני? חזון אחרית הימים! שערי המקווה פתוחים, בלניות מתרוצצות  בלחץ, ועשרות, לא, אולי מאות נשים ממתינות בתור לטבילה. חשבון פשוט- יום שישי, ערב שבת תשעה באב, נשים רבות לא טבלו. מוצאי שבת, לא טבלו. כלומר, מגיעות ביום ראשון אחרי הצום שלוש סדרות של טובלות.
הבלנית מעריכה שהיא תסיים באחת בלילה. אני שומעת אותה מטלפנת למקוואות באזור- גבעה צרפתית, רמת אשכול, בכל המקוואות פיצוץ אוכלוסין. ישתבח שמו! אני חושבת. ימות המשיח, כמה נשים טובלות במקווה?!!
רק בזכות העובדה שאני עולה להר הבית, עשו לי קצור דרך, וטבלתי בעקיפת תורים. קצת פרוטקציה בזכות עליתי להר.....
בקרו של יום שני, מניעה ראשונה. הרכב שלי לא מניע!  בעלי הצדיק, שכבר הבין מה זו עליה להר הציע לי את רכבו, ואני בדרכי למפגש עם הנשים שלי. עיתונאית, כלה, פנים חדשות ושוב אני מרגישה את כובד האחריות של ההדרכה.שמונה וחצי בבוקר אין חניות, ואני ממש מתפללת לנס, שאכן הגיע, והשתחלתי באיזה שהוא מקום.
נס נוסף, מוטי השוטר האיר לי פנים! למרות שחכו לפני החבר'ה מהישיבה במצפה יריחו עם הרב גרינשפן, החליט מוטי להעלות את קבוצת הנשים שלי קודם.
לכל עליה יש את הקצב שלה, את הסייעתא דשמיא שלה. בשער המזרח חברה אלינו הקבוצה מישיבת מצפה יריחו ושמענו שעור קצר מפי הרב. אתנו הסתובב בחור, שעולה קבוע בי"א בחודש. זהו תאריך בו עלה לראשונה וארע לו בו נס- אחרי שנים הוא ואשתו נפקדו בזרע של קימא בתאריך הזה ממש.
גם השוטר המעצבן שליווה אותנו לא קלקל את החוויה הנפלאה של העלייה, וכהרגלנו הלכנו להשיב את נפשנו בבית קפה ברובע.
בכניסה להר הבית
"מוטי השוטר האיר לי פנים"
שני העיתונאית הקליטה את כל העלייה בטייפ וגם בבית הקפה המשיכה לראיין שתי אחיות שהיו אתנו. אחת מנווה צדק בתל-אביב ואחותה ממודיעין.
שתי האחיות, בדרגה זו או אחרת של התחזקות, למדו על העלייה מ 'עולם קטן' של ארנון סגל שלנו. הן ראו כבר צעד אחד קדימה. איך היא מעלה את בעלה והשנייה את החברות החילוניות שלה- שיטבלו כמובן. הן רואות את הר הבית- כמקום של אהבת חינם, שלום ואחווה.
אחת מהן חתמה את העלייה באמירה דרמטית:
כשהלכה למקווה, ניסו הבלניות להשפיע עליה שלא תטבול, שלא תעלה. זה אסור, הרבנים לא מרשים, מה פתאום את עולה וכו'. היא החליטה לטבול בכל זאת והלכה הביתה בלב כבד, כשהיא מלאה הסוסים, כמעט התקשרה לבטל.
בדיוק התקשר לבעלה חבר מגוש עציון, והם ספרו לו על ההתלבטות.
וכה היה דברו:
אנשים חושבים שהיצר הרע נראה כמו שטן. מין רשע כזה, כמו באגדות. אבל דעי לך, אמר לה החבר, ליצר הרע יש הרבה פנים. לפעמים יש לו צורה של בלניות במקווה. כל זה מניעות. הוא רואה שהתלהבת כל כך ורוצה להפריע לך! עלי והצליחי!

תגובה 1:

  1. רבקה, ישר כוחך!
    שהקב"ה יתן לך הרבה כח וחדות נעורים להמשיך לפעול ולזכות את הרבים.
    יה"ר שתזכי להדריך נשים שבאות להקריב קורבנות בבית המקדש.

    השבמחק