יום חמישי, 23 בפברואר 2012

מי אתה 'הר הבית שלנו'?


מאת: ארנון סגל
מתוך "דף הבית" באדיבות מקור ראשון-פורסם בתאריך ל' שבט תשע"ב

המשטרה כנראה לחוצה מאוד לדעת מי עומד מאחורי האתר המכונה בשם הזה. רק זה עשוי להסביר את ההתנכלות הקשה השבוע ל-נ.א., פעיל מוכר בהר ותושב ירושלים בשנות העשרים לחייו. ממש פוגרום נערך בביתו בידי לובשי המדים הכחולים. הוא ואשתו שבהריון נלקחו בטרם שחר למעצר בחשד להפעלת האתר, ושוחררו רק אחרי שעות ארוכות. המשטרה החרימה כל חומר שמצאה וכן את המחשב הביתי, ואולם באמצע חקירתו של נ', הועלתה לאתר כתבה חדשה, והחוקרים לא ידעו את נפשם.
זאת לא הפעם הראשונה. רק השבוע טענה המשטרה באוזני כתב ערוץ 2 שפעיל הר הבית אחר, יו"ר הקרן למורשת הר הבית יהודה גליק, הוא שמפעיל את האתר. גם הרב יוסף אלבוים מהתנועה לכינון המקדש סבל מנחת זרועה של המשטרה מכיוון שנחשד על ידה בהפעלת האתר הזה. לטענת התנועה זו הסיבה לכך שכבר שנתיים מונעת ממנו המשטרה גישה להר.
מהו האתר הזה? אין סיבה להתלהב. בסך הכל זו במה אינטרנטית מתלהמת משהו של פעיל מקדש עלום, שמפיק בהתנדבות, לרוב מבלי שנתבקש, פשקווילים המבשרים על עליות קרובות להר של אח"מים או אירגונים שונים. הוא מזדהה בשם 'הרב דוד הלוי', וניכר שהוא מעודכן היטב בהתרחשויות על ההר, אך איש מפעילי המקדש (ואין רבים כל כך כאלו) לא זכה לפגוש ברב הלוי הנ"ל.
ובכל זאת הוא גורם ללא מעט נזק. ביום ראשון שעבר, כך לדוגמא, "התנדב" האתר להפיק פשקוויל שכזה עבור משה פייגלין ואנשיו העולים להר בקביעות מדי חודש, שעליו חתום כביכול הליכוד, ושקורא לחברי המרכז "יחד עם אלפי המתפקדים" לעלות בראשות פייגלין להר הבית, ו"לטהר את המקום מאויבי ישראל גזלני האדמות, ובניין בית המקדש על חורבות המסגדים". בפועל זה גרם לסגירת ההר בידי המשטרה בפני פייגלין ואנשיו, כמו גם בפני שאר יהודים ותיירים באותו היום. פייגלין עצמו קרא למשטרה לחקור מי מפרסם בשמו דברים שלא התכוון להם.
ביום ראשון השבוע גררו הפירסומים באתר תקרית נוספת. עכרמה צברי, לשעבר המופתי של ירושלים, נחשף ככל הנראה לאתר, וגילה בו שח"כ אורי אריאל עתיד לעלות להר למחרת "בכדי לחזק את הריבונות היהודית הנמצאת בסכנה". עוד דווח באתר ש"המונים צפויים להגיע על אף ההתראות לסגירת ההר". המונים יהודיים לא הגיעו, אבל מתפרעים ערבים דווקא כן. לאור קריאת צברי למוסלמים "להגן על המקום" הם השליכו לעבר השוטרים מכל הבא ליד: אבנים, כיסאות, כלים וקרשים. המשטרה עצרה 18 חשודים במעשים, אך כעבור יומיים פרצו שוב מהומות בהר, ושוטר אף נפצע קל מיידוי אבנים.
יהודה גליק, אגב, חושד שיד המשטרה עצמה בהפעלת האתר, "במטרה להכפיש את שמם של פעילי ההר". לטענת גליק, "בכל פעם שנערך דיון בבית המשפט, ופרוטוקולים מהדיון נמסרו אך ורק לי ולמשטרה, פורסמו הפרוטוקולים כולם מיד באתר 'הר הבית שלנו'".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה